Georgine sa for siden:
Noen som kan gi meg en forklaring på at vekta øker?
Jeg er nå 1,2 kilo tyngre enn da jeg startet på ketolysekuren, stixen er lilla og jeg ligger mellom 15 - 20 karber om dagen.. :confused: :confused:
Georgine sa for siden:
Noen som kan gi meg en forklaring på at vekta øker?
Jeg er nå 1,2 kilo tyngre enn da jeg startet på ketolysekuren, stixen er lilla og jeg ligger mellom 15 - 20 karber om dagen.. :confused: :confused:
Georgine sa for siden:
Glemte å si at jeg går på Brexidol (betennelsesdempende medisin) og Somadril (muskelavslappende) og skal gjøre det i 3 uker fremover, hvor mye har dette å si??
Fedonisten sa for siden:
Kan ikke gi deg noen forklaring - men kanskje jeg kan komme med et par ideer?
Alle typer dietter passer ikke for alle - kanskje Ketolyse ikke er det optimale for deg? Jeg tror det er viktig å kjenne etter hvordan man føler seg og hvordan kroppen oppfører seg - ikke bare se på dette tallet som lyser i mot deg.
Hvordan fungerer mage/tarm etter at du la om kostholdet da? (nå begynner jeg med den tarmen igjen......:cool: )
lister meg ut - for jeg kan ikke noe om Ketolyse vettu
Fedonisten sa for siden:
Det kan ha MYE å si det! :ja:
Viktig å huske at en betennelse i kroppen er en stor stress-faktor for kroppen - og at den da nok kanskje har fokus på litt andre ting enn det hodet ditt har mest fokus på; vektreduksjon.
En annen ting er at enkelte samler vann når de går på sånne medisiner.
Men du? Veier du deg virkelig daglig? Si at du ikke gjør det...... :klem:
Georgine sa for siden:
Jammen da lyver jeg om jeg sier det.... :o
Har aldri følt meg bedre enn slik jeg spiser nå, har masse energi og synes til og med det er greit at minsten vekker meg kl 7 på en lørdag fordi jeg er utsovet allikevel. Magen er eksemplarisk og jeg er superfornøyd med alt ved kuren unntatt vekta :)
Skal hente meg MCT-olje på apoteket i dag.. har vært litt frossen i det siste og tenkte jeg skulle prøve å bokstavlig talt helle i meg olje..
Det er frustrerende å lese om alle som går ned i vekt, når jeg går helt andre veien...
:klem:
manikken sa for siden:
Hei på deg! Jeg skjønner at du er frustrert. Sitter buksene løsere? Har du sett det bildet hvor man ser samme vekt av fett og muskler ved siden av hverandre? Vekta mi har også gått litt opp og ned, men jeg har jo bare holdt i 4 uker så jeg er ingen ekspert. Det snur seg sikkert skal du se!!:):):)
mofe sa for siden:
Flotte tips du har fått her :ja:
Kanskje du skal gå litt vekk i fra det å veie seg, til heller å bruke målebånd? :)
Hilsen trøtt mofe
Caxa sa for siden:
Jeg har forklart hva som skjedde med meg etter at jeg brukte ketolysekuren i min dagbok, så leser du den finner du kanskje svaret der :p
Dessuten ville jeg spist olivenbladekstrakt i tabl form med tanke på de tabelettene du spiser, siden all form av kjemisk fremstilt medisin lager "hull" i tarmene.....
Rådet jeg har fått som spiser endel sånne medisiner selv ;)
Melania sa for siden:
Kjære Georgine, jeg forstår virkelig frustrasjonen din :klem:
Men, jeg lurer på om du kanskje får for lite karbohydrater for din kropp?!
Vi snakket jo om det i går, at alle reagerer forskjellig på lavkarbo - vi er alle forskjellige og reagerer på forskjellig på kosthold. Feks jeg har langt i fra lilla ketostick, men jeg går ned for det.
Ellers så syns jeg du får gode råd her inne.
Sender en kjempestor lykke til klem :klem:, håper det løsner for deg snart
Torkil sa for siden:
Hei
Hva spiser du? Spiser du rett og slett for mye? Hvor lenge har du vært på ketolysekuren og trimmer du - og er det noe nytt ( da vil du en periode bygge muskler)
Vennlig påskeferiehilsen :confused:
Torkil
Georgine sa for siden:
Jeg spiser riktig mat i henhold til boka, bruker mange av oppskriftene derfra, går mye i kyllingfilet, rent kjøtt med mye salat. Tror neppe jeg spiser for mye, en dagsmeny ser gjerne slik ut:
Frokost: en skive nabobrød med enten 2 egg eller gulost
Lunsj: Salat med ost eller kylling
Middag: kjøtt eller kylling og salat
Kvelds: lavkarbopannekake eller ostevaffler
Holder meg alltid mellom 15 og 20 karber. Trener 3 - 4 ganger hver uke, styrketrening i forhold til opptrening av bekkenet og dette startet jeg med i januar slik at jeg holdt på 2 1/2 måned før jeg startet på ketolysekuren. Har ikke bil og bruker beina generelt mye men utover styrketrening og transport fra A til B trimmer jeg ikke, det vil si, jeg har en gutt på 2 år som er et treningsprogram i seg selv om dagen :D
Det kan ta en atkinsbar eller litt mørk sjokolade, men overstiger ikke 20 karber..
Skorpia sa for siden:
Har et spørsmål her,du sier du har gått opp 1.2 kilo. På hvor lang tid.???
Egentlig bør du ikke veie deg mer ennen gang hver 14 dag,til nød en gang i uka,og da på samme tidspunkt som du gjorde forrige gang.
Fredag morgen eller mandag morgen for da er det lettere å sammenlikne vekt.
For helgen er ofte litt annerledes enn uka.
Det er alltid best å veie seg om morgenen for i løpet av dagen kan vekta variere med 2 kilo alt etter inntak av mat og drikke. Dessuten får noen en del veskemengde i kroppen når de skal ha mensen. MEN ELLERS LYKKE TIL:-)
luringen sa for siden:
usj så deprimerende da! Du spiser jo veldig bra...kan du reagere på noe av det læll? Kutt ut nabobrødet en stund feks og spis omelett eller smoothie? Ikke no veing nå 1 uke!! hører du? (Vifter med finger...)Hva med syklus forresten?
Georgine sa for siden:
Tusen takk for mange gode råd :klem: Jeg må gå i tenkeboksen og gruble på hva jeg skal forsøke..
Vektøkingen har kommet på i løpet av en uke... og jeg veier meg alltid på samme tid og med samme manglende mende klær :o
Bruker p-stav så jeg har ingen naturlig syklus.. men når jeg tenker etter har det verket i eggstokkene de siste dagene.. kanskje det har noe å si...
Hmmm, nå fikk jeg mye å tenke på i grunn.. Det er så flott med tilbakemeldinger fra dere, både som trøst, inspirasjon og ikke minst motivsjon!!
Fjonken sa for siden:
Prøv å kutte ut melkeprodukter først. Jeg gjorde det, men det gav ikke utslag for min del. Men kanskje for deg. En annen ting er de derre barene og de dropsene du stapper i deg. Kutt de ut. Det og alt med kunstig søtning. Kan være det som stopper vekttapet hos deg. Kunstig søtning har dessverre ingen effekt hos meg. Tåler alt jeg ser det ut som, men står likevel stille. Og en annen ting. Teller du karber riktig? Teller du 0,99 g karber i 100 gr ost og i søtningsmiddel og i såkalte sukkerfire varer? Drikker du lettbrus blir det 2 karber pr glass. 1 liter gi 10 karber. Og veier du maten din nøyaktig og fører nøyaktig karberegnskap? Øyemål er ikke pålitelig, husken ei heller. Så bruk matvekt og karboteller flittig. I allefall for en stund slik at du får et innblikk i hva du faktisk spiser av karber hver dag.
Georgine sa for siden:
Hmmm, du er kanskje inne på noe der Fjonken.. Det står 0 karbo i ost.. men da skal man telle 1 per 100 gram?
Drikker sjelden brus og lover på tro og ære at jeg ikke har mere drops og slikt i kjøleskapet :o Min eneste svakhet er disse barene.. Er 85% og 99% sjokkis ok?
Veier og regner ut all mat, men har nok bomma på ost..
Men når det står 0 karber i en vare, hvorfor skal man telle en? Er det slik at om det er mindre enn 1 karbe så slipper man å fortelle om den? Det er jo snik-karbing!!!
Fjonken sa for siden:
Akkurat. 0 karbs er egentlig 0,99 karbs eller mindre og det har ikke produsentene krav om å oppgi. Siden 0 karbs ser bedre ut på lista så skriver de det og tenker overhodet ikke på alle oss som teller karber. Ja, så det er snikkarbing ja. Og en delikat sak vi lavkarbere bør sloss for å få fjerna. Tross alt feilinformering om næringsinnhold og det kan vi vel ikke godta. Legg merke til på lettbrusen. Der står det at den har et viss antall kalorier, men det er 0 karber, 0 protein og 0 fett. Rart at det da skulle blir kalorier ut av det ikke sant?
Caxa sa for siden:
Ett godt råd LIGG UNNA ALLE BARER!!!!!! Sukkeralkoholene i dem er gift!!!!!
Trolljenta sa for siden:
Hvis vektøkningen har kommet bare iløpet av en uke, så må du ta det litt rolig i svingene her og ikke stresse med det. Sannsynligvis er det bare vann.
Ta en tur inn i journalen til millah å se på kroppssammensetningen hennes sist gang hun la på seg. Bare vann og muskler ;)
Georgine sa for siden:
Det skal jeg gjøre :)
Har vridd hodet mitt mye i natt (jadda :rolleyes: drømmer om at en kopp te har 6 karber) og tror jeg skal starte med å prøve 2 ting samtidig: få i meg mct-olje (har vært slapp der, men har nå en ny flaske i hus) fordi man skal jo ikke fryse når man er i ketose og så må jeg ligge unna kunstige sukkererstatninger.... Se får jeg se hva som skjer..
Det er supert å ha dere å kaste ball med når man sliter og alt går feil vei :klem:
Torkil sa for siden:
Hei
her får du mange råd. Jeg mistenker at du spiser for lite fett i forhold til mengden av protein.
"Frokost: en skive nabobrød med enten 2 egg eller gulost
Lunsj: Salat med ost eller kylling
Middag: kjøtt eller kylling og salat
Kvelds: lavkarbopannekake eller ostevaffler"
Spis de feteste ostene "ridder 60" etc. Ta gjerne MCT og få en fet rømmedressing på salaten.
Vennlig Hilsen
Torkil
Kristian sa for siden:
Har ingen tro for at det er den halve karben i osten som gjør utslaget. Da er det nok heller styrketrening og sukkeralkoholene. Alt som du spiser mellom måltidene går du opp i vekt av selv om de ikke inneholder kalorier.
Men først bør du prøve med olje. ta en skje rett før hvert måltid. Da øker du fettforbrenningen og blir tidligere mett.
Georgine sa for siden:
Tusen takk for tilbakemeldinger... jeg har nå skaffet meg mct-olje så får jeg se om det hjelper.. Har hele tiden brukt rømme, smør og oljer til matlaging, men det er kanskje ikke nok for meg...
Holder meg unna barer og maltitol-godis, men en liten rute 86% eller 99% sjokkis må jeg liksom ha hver dag.. men bare en rute altså :o
Da bør jeg kunne se resultater etterhvert :)
Fjonken sa for siden:
Fjonken slenger seg med på Georgines opplegg. Vel og merke etter påske. For jeg får ikke mct'en før da. Men enn så lenge heller jeg på ekstra store dæsjer med olivenolje og rapsolje på så si alt jeg eter.. Føler meg som et velfylt oljefat fra Nordsjøen..
Siljevanilje sa for siden:
ja ser det for meg. Fjonken oljefatet- :lol: thihi, er du 98 eller 95?
Fjonken sa for siden:
Turbo-olje av fineste kvalitet.. Ittno anna duger for denna skrotten!
hehe det er bra :D
jeg tenkte jeg også skal investere i no sånt på sikt.
Fjonken sa for siden:
Gjør du det blir det bare adressa igjen av deg.. ;)
haha ja sant vel :lol:
Fedonisten sa for siden:
Hva er dette for slags utsagn da? :confused:
Fjonken sa for siden:
Han sikter nok til det faktum at spising mellom måltider ikke er bra, verkenf for lavkarbere eller for lavkaloriere. Og det finnes ingenting det ikke er kalorier i vet dere. Med unntak fra vann da. Men ingen småspiser vel vann heller da..
Georgine sa for siden:
Hmmmm, jeg melder meg herved som første småspiser av vann :D
Tror det er olje og det å ligge unna barer/godis som er tingen. Nå er jeg varmere og vekta viste 84,9 i dag.. Har en mistanke om at jeg kjapt fant meg et platå og at det muligens kan stå stille en stund.. Men det er greit.. det er det å gå opp i vekt jeg ikke takler ;)
Fjonken sa for siden:
Ja da er vi to som stylter rundt på platåsko.. Fjonken går opp en kilo den ene dagen og ned en kilo den andre dagen så Fjonkens platåsko har innebygd heis..:)
sirimor sa for siden:
Høres veldig lurt ut, mere olje/fett og kutte ut sukkeralkoholer. Tror det der kunstige sukkeret ødelegger for ganske mange, pluss at man kan bli like hekta på det som vanlig sukker.
Torkil sa for siden:
Hei
Ehh, rent akademisk. Vann er ikke energinøytralt. Inntak av 500 ml vann medfører forbrenning av ca 40 Kcal. Ikke så rart det anbefales å drikke vann i de fleste slankekurer. Dette gjelder ved normal forbrenning, i ketose er forbreningen allerede forhøyet og jeg tror ikke man kan regne med samme effekt da, med fedonistene kan koze seg.
Vennlig Påskehilsen (fra Danmark)
Torkil
Kristian sa for siden:
Alt du spiser vil påvirke insulinproduksjonen, uansett om det inneholder kalorier eller bare minner om kalorier. Og insulin lagrer fett vet du.
Nena sa for siden:
:ja::ja::ja: helt enig - Nena er på avvenning fra barer...
Georgine sa for siden:
Vi kan bruke påsken til å vri oss i abstinenser sammen :D
Fjonken sa for siden:
Fjonken er ute av abstineshelvete. Det tok noen uker. Men nå er det greit altså, for nå smaker barer drit, bokstavelig talt. Har blitt hekta på kakao i steden.. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.