< Tilbake til oversikten

Har noen av dere prøvd Brasilian Waxing?

Iset sa for siden:

Jeg har veeldig lyst, men tør ikke... Er det helt grusomt?

:eek:

Aadi sa for siden:

Aldri prøvd....høres både vondt og skummelt ut....
Trygt med min gode "jente-høvel"

Iset sa for siden:

Hehe ja høvel er jo smertefritt, men da stikker det sånn og hårene kommer jo så fort tilbake... Med brasilian blir jo ALT (utenom kanskje en stripe på midten) tatt bort og man er helt babymyk i opptil SEKS UKER etterpå. Tenk så deilig da, iallefall når man skal på ferie... Nei jeg MÅ bare manne meg opp...

Aadi sa for siden:

For meg er det som å pusse tennene....enkelt hver dag i dusjen....
Selvom det høres greit ut med noen ukers fri...

Fjonken sa for siden:

Har prøvd og det er ikke så ekkelt som mange tror. Egentlig bare en vanesak. Det gjelder å finne den røskedama som har best røsketeknikk. Om man ikke skal kline til og røske sjøl da. Har gjort begge deler jeg.. Skjønt det var litt gynekologaktig de første gangene jeg voksa ute.. Så jeg fortrekker hjemmegjort jeg.

Trolljenta sa for siden:

Hmm.. Hvis det er intim-voksing :confused: , så må jo det gjøre ********* vondt ...

Fjonken sa for siden:

De 100 første gangene sitter man i taket som ei oppskremt katte. Men etter det blir man herdet. Har man noen barnefødsler bak seg så vet man hva man går til.. :)

Iset sa for siden:

Men greier du å ta ALT da? Det gjør ikke jeg, må ha hjelp av mannen min i så fall hehe. Men så er jeg jo en stor dame og da. :p

Hehe, leste at for å komme skikkelig til bak, så må man stå på alle fire med ræva i været mens hudpleierdamen står/sitter bak og røsker av håret. :eek:
Men de har jo sett alt før. Det er jo SMERTEN jeg er redd for, ikke å vise utstyret frem. Det har jeg jo gjort noen ganger før (har jo vært gravid)... :p

Det må da være forbasket vondt å røske ut hårene oppå selve venusberget? Og inni? :eek:

Aadi sa for siden:

Når du beskrev det slik Iset...... grøss
Da skjønte jeg fort at dette ikke var noe for meg....

Ja jeg får fjernet... alt.... lettere å trimme noe som trimmes hver dag.

silje sa for siden:

uh.. menneh,menneh.. tar dere bak også? tar forran og under, jeg.. bør man ta bak? har ikke helt manna meg opp til å gjøre det jeg... hjelp....:eek:

silje

Siljevanilje sa for siden:

ja det er vanlig med bak også.
har vurdert det lenge, men bør kanskje prøve det før syden turen vår.

har ei vennine så gjør det før hver gang hu skal reise å treffe sin canadiske kjæreste. hihi :love:

Iset sa for siden:

Ja, brasilian innebærer at man tar ALT håret nedentil via voksing. ALT, både bak, fremme og INNI. Overalt. Ikke et hårstrå overlever, med mindre man ber om å få ha igjen en stripe fremme. Det vil jeg, føler meg som en 10-åring ellers...

Fjonken sa for siden:

Vekk med rævhåra!!! Det er bare å la voksen renne litt nedover der du ligger og lider i gynekologisk stilling på skrævabenken. Resten ordner røskedama. Har aldri helt fått til å presse en høvel mellom rompeballene. Er redd for å høvle av anus og venus og tarmtotter og slikt.. !

Nille sa for siden:

:D For en diskusjon ! Har en kollega som gjorde det før hun kom på jobb. Først ga hun en malende beskrivelse av seg selv på alle 4 med rumpa i været, -og så kunne hun ikke sitte eller gå normalt den dagen....
[color=purple][/color]
Men Iset, om du er på jakt eter en god voksedame, så skryter de fælt av Guro på Bare Klinikk i Kirkegata i Stavanger. Hun er visst gørrgod til brasiliansk.
[color=purple][/color]
...og jeg tror ikke no på at man er babymyk i 6 uker. Hårene vokser jo ut fortere enn det vel ? ...eller ?? Også klør det som bare nøkken når det vokser ut igjen ! (sa kollegaen min)

silje sa for siden:

hihi... jeg vet det altså.. men jeg bruker bare høvel, jeg. har aldri turt å begynne me høvelen baki der!! hehe.. men bestekompisen min er homo.. han bruker høvelen der og det er visst ikke noe problem.. jeg er nok litt pysete bare...

Fjonken sa for siden:

Det klør som pokker når håret omsider kommer tilbake, men fordelen er faktisk 5-6 uker med silkehud. Vil heller klø en gang 2 hver måned enn hver helsikes dag..!

Iset sa for siden:

"Høvle av anus og venus og tarmtotter" HAHAA, jeg får latterkrampe!! :lol: :lol:

Takk for tipset, Nille. Men klør/stikker det??? Det er jo nettopp det det IKKE skal gjøre ved voksing for da kutter man ikke av hårene tvert slik at de blir stive og harde, men de hårene som vokser ut igjen er jo MYKE...

På beina var jo hårene som kom tilbake etter voksing myke, ikke stive...?

Fjonken sa for siden:

Innimellom lar jeg jugelen ta over og utstyrer da min mann med lommelykt, tropehjelm, kart og kompass. Utrolig nok finner han fram.:p

Fjonken sa for siden:

Nei tenk det er individuelt altså.. Hvor myke de nye håra blir. Har man stålull fra før blir det fortsatt stålull i ettertid. Voksinga endrer ikke biologien..

Fjonken sa for siden:

En annen ting. Er det så lurt å la denne tråden ligge åpent for ikkemedlemmer? Dette her ble litt sånn privat liksom!

silje sa for siden:

hmm... jeg har igrunn ikke så mye hår bak i der.. og ikke som klør.. så jeg tror egentlig jeg gir en f.. til noen kommenterer og forlanger at det skal bort:D
meg plager det iallfall ikke:)

silje

Iset sa for siden:

Skjønner hvis dere vil ha den flyttet altså. Selv driter jeg i det, det er jo noe de fleste kvinner snakker om uansett. :)

Iset sa for siden:

Nei, men håra klør da som regel ikke til vanlig, kun etter barbering mens de vokser ut? Og om man barberer med høvel så kutter man jo av hårene tvert, slik at de er "skarpere" når den nederste delen vokser ut, ikke sant? Voksing fjerner jo hele håret, dermed er jo det nye håret som vokser ut mykere enn stubbene fra barbering, det er DET jeg mener...

Helene sa for siden:

Jeg har prøvd hårfjerningskrem noen ganger(ikke helt nedentil men ganske) og da klør det ikke halvparten så mye engang og så kommer det litt treigere til bake.. voks tør jeg ikke i hele tatt.. er pyse så det holder

sirimor sa for siden:

Dette har jeg tenkt på lenge, men ikke turt (au). Jeg synes barbering alltid blir litt stubbete enkelte plasser. Dessuten koster det sikkert litt også å få en proff røsker til å utføre det.
Har en krukke flytende voks, skal jammen prøve selv. Begynner øverst og så får jeg se hvor langt nedover jeg kommer... au-au!!

Sturemmt sa for siden:

Hehe, for en diskusjon da? Er det mulig for menn også? :D

Iset sa for siden:

Såklart menn og kan gjøre det. :D

manikken sa for siden:

Herregud for en hysterisk morsom tråd!!:D:p:D Det er så sunt, tror jeg, og ikke ta seg selv så høytidelig. Jeg sverger forresten til barbering selv, og synes at voksing høres uutroolig vondt ut:eek:

Hege_ sa for siden:

Hvorfor i all verden skal dere fjerne håret der bak? Ingen har vel noe der å gjøre? Dessuten tror jeg det blir som å sitte på nålpute når det begynner å vokse ut igjen... Høres ikke godt ut.

Iset sa for siden:

Det er vel helst følelsen, at man føler seg "renere"? Iallefall føler jeg det.

silje sa for siden:

ehm ehm... er det virkelig så mye hår der at det må fjernes..?
jeg satser på at det går bra egentlig, har ikke hatt noen problemer ennå iallfall:D

Iset sa for siden:

Alle har vel ikke like mye hår, det er jo individuelt. Om noen tror jeg har en regnskog bak der så NEI det har jeg ikke. :p
Men jeg har lyst å ta en brasilian for å bare få den følelsen. Helt glatt underliv må jo være litt deilig da (utenom som sagt en stripe foran)? Kanskje bare jeg som syns det, men... :D

Nille sa for siden:

Men hvorfor sier legene at infeksjonsraten går opp på grunn av intimbarberingen da ?
[color=purple][/color]
Se nederst i denne
[color=purple][/color]
eller denne
[color=purple][/color]
....bare nevner det jeg......

:liste:

Iset sa for siden:

Jada, alt det der vet jeg. At håret er der for en grunn, og at man risikerer infeksjoner osv osv. :p

Men jeg FØLER meg bare renere. Psykisk altså.

Trolljenta sa for siden:

Jeg barberer både her og både der, men vet ikke hvorfor jeg barberer bak, det har nå bare blitt sånn :p

De får si hva de vil disse professorene, jeg liker ihvertfall ikke hår i maten

Fjonken sa for siden:

Vel.. alt er relativt da og noen har partnere som liker andre saker enn det gjennomsnittet av befolkningen liker.. :rolleyes:

Nille sa for siden:

...thankyou for sharing....

Iset sa for siden:

:lol:

Trolljenta sa for siden:

:flau: :liste:

Eva sa for siden:

Hei.

Dette var en morsom tråd. Noe som åpenbart opptar alle uansett alder.:D
Jeg barberer meg ofte bak, synes det er veldig hygienisk og pga noe skal kunne komme greit ut, og absolutt IKKE for at noe skal kunne komme inn!!:eek: :D
Har prøvd å vokse meg bak, men det fikk jeg overhodet ikke til.
Eller mht leggene har jeg anskaffet en sådan sak som river hårene ut, og DEN er bare effektiv. Hårene som kommer ut, er silkemyke og med mer diskret innvadering enn før.
Har noen iøvrig gode tips til øyenbryn? Har det styr hver dag og likner en urskog over øynene hvis jeg ikke gjør noe med det.:(

Georgine sa for siden:

Har dere hår der bak??? :p

Når jeg leser denne tråden husker jeg definitivt hvorfor jeg sluttet med voks og holder meg til superkort piggsveis :D

silje sa for siden:

hmm.. nei.. vokser ikke ut så ofte her i gården.. men veldig viktig med GODT pinsett har jeg erfart:)

silje

Eva sa for siden:

Ja, pinsetter i alle varianter har jeg, og det tar jo bare et og et hår. Hadde vært fint hvis noe kunne ta ALT på en gang.:w00t:

Aadi sa for siden:

Så på talkshowet til Tyra Banks i går... der diskuterte de ja...
akkurat "Brasilian Waxing"...
Et par kvinner fortalte om sin opplevelse rundt dette... og de begge var skjønt enige om at det var det vondeste de hadde opplevd...

De trodde bare det å føde kunne være værre....
Likevel gjør vi det igjen og igjen....

og igjen og igjen...........

Iset sa for siden:

Det har jo ALLE fra naturens siden, også du tenker jeg. :p
Hvor mye, er veldig individuelt. Menn har jo mer da (stakkars).

Georgine sa for siden:

De har jeg ikke sett (skingrende finn.no stemme) :D

Iset sa for siden:

:lol:

Hege_ sa for siden:

Jeg bruker kniv som frisørene bruker til å barbere folk i nakken med. Den er kjempeskarp. Jobber på sykehus og har også prøvd skalpell. Funker kjempefint, men du må være forsiktig.

Georgine sa for siden:

:eek:

Forsiktig er nok stikkordet her ja!! :D

Eva sa for siden:

Forsiktig, ja det er vist bare fornavnet.:D Men de er sikkert effektive. Problemet er jo bare at hårene vokser ut nesten over natta. Voks er nok et bedre alternativ. Noen som har erfaring? Øyebrynsvoksing??

silje sa for siden:

jeg har fått øyebrynene mine voksa hos en "hudpleiedame". var ikke så dyrt.. hundrings kanskje. var veldig effektivt og gjort på et blunk:) ikke så vondt heller. har ikke prøvd selv..

Eva sa for siden:

Takk Silje. Ja det har jeg ofte hørt skulle være veldig bra og langtidsholdbart.:D Ikke så gal pris heller. Det er sikket ikke så lett å gjøre selv.

Hege_ sa for siden:

Hvor lenge varer dette da? Jeg må ta bryna annen hver dag....

silje sa for siden:

tja.. jeg vet ikke helt jeg.. jeg gjør det helst for å få formen på de. og så napper jeg etter litt selv. napper kanskje sånn en gang i uka kanskje.. kanskje sjeldnere.. jeg har faktisk bare fått de voksa en gang, og har nappa selv etter det.. husker ikke når det var, halvt år siden iallfall.

vet ikke om du ble så mye klokere..:)

silje

Hege_ sa for siden:

Ble for så vidt klokere av det. Men det er så inmari vondt å nappe.
Åssen får dere lagt inn de... vet ikke hva de heter. De tinga som dere setter vekten på og så en ting som går nedover etter hvert som vekta går nedover?

Eva sa for siden:

Det lurte jeg også på engang. Denne tråd kan kanskje hjelpe. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4269&highlight=TickerFactory.com
Lykke til.:D

Hege_ sa for siden:

Da tror jeg at jeg fiksa det?? Må prøve.

Hege_ sa for siden:

Da bare gjør dere det det samme når den skal endres, ikke sant?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.