ag har väl nämnt Richard Morris förut? Det är en amerikan som brukade väga över 400 pounds och nu har klippt nära hälften av dem genom att äta naturlig, oprocessad mat. Han har gjort samma resa som jag, men med mer liberala regler.
Vi har fått en fin kontakt och Richard har lagt in en text om mig på sin hemsida. Ta gärna en titt:
Jeg har selv lest boka, og den er veldig god lesing, underholdenede og godt skrevet. Ingen diett- eller menyplan eller kalaoritabeller, men rett og slett fullt av gode råd. Anbefales!
Skaldeman: har du planer om å skrive kokebok? Jeg savner en virkelig god lavkarbo kokebok. Nesten ALLE som er på markedet nå (som er rene kokebøker) er jo lavkarbo med LITE fett! Savner en nordisk (norsk, dansk eller svensk) kokebok med lavkarbo og MYE fett.
Ja, jag kommer att skriva en kokbok som dryper av fett! Med bara mina egna recept. Men förlaget vill att jag skriver en speciell kvinnobok först. Jag håller på med den nu. Den kommer att vara upplagd på ett helt nytt sätt och jag kommer att lägga in en hel del recept och menyer i den. Jag räknar med att den boken kommer i början på nästa år på svenska. Gissningsvis kommer den också på norska så småningom. Först därefter blir det dags för en renodlad kokbok. Den ligger alltså ett par år fram i tiden.
Det der med spesiell tilrettelagt slanking for kvinner er jo supert! Det er ikke mange kostfilosofer som tar hensyn til at det eksisterer en betydelig forskjell mellom kvinner og menns metabolisme. Dette er bra SSS!
Hej! Det där med dieter som tar speciel hänsyn till kvinnor är sällsynt, men jag har följt ett kostholdsprogram som är speciellt framtaget för kvinnor över 40, men det fungerar på män och yngre också. Det är bara att män kanske inte ska äta alla vitaminpiller och de yngre kvinnorna kan skippa fytoöstrogenkrämen... Det heter Tahitian TrimPlan 40. Jag har följt det sedan augusti 2005 och har gått ner 10 kilo med det - och för mig är det helt fantastiskt då jag har prövat hur många andra dieter som helst och inte har gått ner någonting..!! Det kostar en slant, men det gör allt... Den som är intresserad kan läsa mer här www.tahitiannoni.com/norway/norwegian/retail/store/subcategory/24449.html.
Själva dieten är lavkarbo/lavfett - men jag har nu bytt om och har ökat fetthalten a la Skaldeman typ, för jag tror vi generellt äter för lite fett.
Monica
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.