< Tilbake til oversikten

hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av??

nomma sa for siden:

jeg tenker å starte på ketolyse kuren og der anbefales det å kjøpe ketolyse tabeletter som inneholder div mineraler og vitaminer.. Jeg tar nå diverse vitaminer og mineraler.. og vil gjerne fortsette med det.. men lurer på om det er greit å ta ketolyse tabelettene i tillegg..

Min dagelige dose er:
1 Solaray spektro multivitamin
1 omega 3-6-9 kapsler
i tillegg tar jeg pga sykdom
15 mg zink
1 tab Sunkost B-vitamin Stressformel
1450 mg C-vitamin

noen som kan svare meg???

Kristian sa for siden:

Jeg syns du skal kutte ut multivitaminen, men beholde de andre når du begynner med ketolysetablettene.:)

mofe sa for siden:

.. og jeg er av annen oppfatning av Kristian.

Men så kan det jo godt hende at Kristian vet mye mere om dette enn meg, og at jeg faktisk bare synser. :ja:

Jeg vet at Iset har mye peil på vitaminer og mineraler. :)

Siljevanilje sa for siden:

de vitaminene kroppen ikke har godt av for stor dose er de fettløselig
A D E K .

Summer sa for siden:

Jeg synes det høres bra ut dette jeg.
Bare en ting, det kan være lurt å sjekke etter en tids bruk av sink om du fortsatt trenger den (kan ta lang tid før ubalansen er opprettet, og noen ganger ikke fullt så lang tid). Hvis du bruker sink uten å trenge det, så kan du få kobbermangel fordi den fortrenger kobber. Du kan sjekke ved å kjøpe flytende Dia-sink. Hvis den smaker pyton trenger du ikke mer, hvis den smaker vann, så trenger du mer. :)

Ellers, så synes jeg at det er bra med et multivitamin i tillegg til det andre.

Iset sa for siden:

Jeg syns det ser bra ut, og IKKE kutt ut multivitaminen. Du må jo ha tilstrekkelig med synergistene i kroppen for å ta opp det andre du tar. Feks. kobber og sink er antagonister, dvs de motvirker hverandre. Tar du for mye sink kan du få for lite kobber i kroppen. Derfor bør du alltid ha en multivitamin i bånn slik at du ikke risikerer alvorlige mangler på noen av vitaminene eller mineralene.
Synergistene hjelper hverandre til å bli tatt opp i kroppen. Jern og C-vitamin er feks synergister. :)

Kristian sa for siden:

Er det ikke multivitaminer i ketolysetablettene da, mener du at hun trenger to:confused:

Iset sa for siden:

Åja nå så jeg at de inneholdt vitaminer og mineraler. Må nesten sjekke hvor mye. Uansett er det ikke SKADELIG å ta begge, men det kan jo fort bli uøkonomisk. Skulle gjerne visst mengdene av de forskjellige vitaminene og mineralene i ketolysetablettene.

Summer sa for siden:

Åja, selvfølgelig. Enten Ketolyse eller Solaray. Sjekke hva de forskjellige inneholder.

mofe sa for siden:

Dette med sink-mangel og sink-tilskudd, og deretter fare for kobbermangel har jeg lest om et sted.. her? Kanskje lurt om vi lager en tråd på sånt?

Huldr sa for siden:

Hei Lise! :)

Hvor får man kjøpt Dia-sink, og er det dyrt? Jeg har sett på et sånt sinkmangel-testprodukt på helsekosten, men det er utrolig dyrt!!

mofe: lag en tråd du, da... :)

Torkil sa for siden:

Her er de , de står under info i nettbutikken:

KROM
100 stk, svarende til 7 ukers forbruk,
inneholder pr dagsdosis (to tabletter)

• Gjærbundet Krom 120 mikrogram
  • Kobber 2 mg
  • kalsium 200 mg
  • kalium 560 mg
  • folinsyre 100 mikrogram
  • Vit B1 0,6 mg
  • Vit B2 1 mg
  • Biotin 50 mikrogramSELEN
    Innhold pr dagsdosis ( 1 tablett)
    Gjærbundet Selen 100 mikrogram
    Vitamin C 90 mg
    Vitamin E 15 mg
    Sink 15 mg
    Vitamin B6 2 mg
    Vitamin A (RE) 800 mikrogram

[size=1][/size]
MAGNESIUM
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt

I "Slank med ketolysekuren" revidert utgave er det gjort mer ut av å forklare betydningen av vitaminer og mineraler.

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Summer sa for siden:

Jeg husker ikke... 80? 130? Ikke sikker. Men den er kjøpt på helsekosten. Før spiste jeg den som tilskudd også, men sist jeg kjøpte, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe noe annet som tilskudd, men jeg husker ikke hvorfor. (Bare at han var overbevisende. :lol: )

Huldr sa for siden:

:p God selger! :D

Jeg spurte på helsekosten om det kunne brukes som tilskudd det jeg så på også. Hun sa det var veldig svak oppløsning - så kanskje det var det med din også :ja:

Takk for svaret :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.