Jeg har bestilt en 4 kgs bøtte (!) med soyaprotein, og trenger tips til hva jeg kan bruke det til! Har funnet noen oppskrifter her inne, pizzabunn og brød, men vil gjerne ha flere. Tenkte på å lage noen muffins, kanskje med litt ost og grønnsaker i, litt som de man spiser på south beach. Noen tips til hvordan jeg kan lage sånne med soyaprotein?
Lise, jeg trenger info etter teskje-metoden, jeg er ikke noen god kokk (for å være ærlig er selv et speilegg avanser for meg:D ). Hvordan blir blandingsforholdet i ting som muffins og pannekaker? Hvor mye væske i forhold til soyaprotein?
Å... jeg kan nok ikke hjelpe deg der... Jeg bare justerer litt til jeg får det som jeg vil jeg. Tar en oppskrift jeg finner, og tilsetter litt snn og litt sånn. Eller bare hiver oppi ingredienser som høres flott ut, og mikser til jeg får den konsistens jeg vil ha. Jeg har det liksom i hendene...
soyaprottis er ikke soyamel nei...det smaker jo hoppetau. Prottispulver er mer nøytralt...med mindre karber. Brukes til alt som skal ha mel eller mere prottis i!
Hei! Jeg kjøpte på www.norkost.no . Kostet 399 for 4 kg.
Hvis du handler på Norkost, sjekk ut proteinbarene "ultimate sensation" hvis du spiser slikt. Smaker utrolig godt og mektig, og bare 5 net carbs pr bar, og den er STOR (større enn Atkins-barene).
Ikke hat meg for dette (;) ), men jeg er en av de heldige som kan spise to barer om dagen, drikke litervis med tab x-tra og fortsatt være i ketose og rase ned i vekt.:) Problemet mitt er å ikke spise for mye av barene når jeg først har begynt, for oss sukkeravhengige kan jo søtsmaken fremkalle mer sug. Av en eller annen grunn synes jeg ultimate sensation-barene er bedre enn Atkins-barene sånn sett, de er store og mektige og én holder lenge, selv for meg som ikke kan få nok søtt! :) De inneholder jo også MASSE proteiner (30 gram pr bar), så de er nyttigere enn Atkins-barene (innbiller jeg meg:p ).
Apropos Atkins-barene: Jeg synes ikke de som er i salg i Norge er særlig gode (jeg bestilte peanøtt og kokos-barer fra atkins.com en gang, og de var bedre). Synes de smaker kunstig og "slankemat". Men de ultimate sensation-barene smaker ordentlig sjokolade! De er jo billigere enn Atkins-barene også, 22 kr pr stk på norkost, og de er nesten dobbelt så store som Atkins-barene.
De som ikke vil bestille på nettet kan få tak i barene i Life-butikker (iallefall noen). Der er de litt dyrere.
Jeg reklamerer veldig for barene nå (men jeg er forelsket i dem), jeg burde få rabatt hos norkost for dette. :D
Soyaen kommer inn igjen om noen uker , portoen for ei bøtte varierer litt fra hvor man bor i landet men fra 71.- -> 95.- er vel normal porto + eventuelt oppkravsgebyr om man ikke betaler med kort. Fraktfritt ved kortbetalte ordrer over 1500.-
Smakte den atkins baren med caramel cookie dough jeg...yummy!
Smaker New energy!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.