Huldr sa for siden:
Her en dag var jeg så lei av omelett og ville lage noe litt annerledes. Uten mel/proteinpulver etc etc tenkte jeg det ville bli vanskelig å lage pannekaker, men neida. De ble bra, synes jeg! :D Og passer jo fint på induksjon :)
Tre egg
Salt
En dæsj fløte (mer enn du ville brukt til en omelett) så det blir en tynn røre
Ta godt med smør i panna, og hell litt røre i - det skal være et veldig tynt lag!
Stek til det stivner. Det er ikke nødvendig å snu den, men får du det til så gjør du det.
Fyllet jeg bruker er ost (som jeg legger på mens pannekaka er i panna slik at osten smelter), og gjerne røkt skinke, evt stekt sopp også. Rulles sammen og løftes forsiktig over på en tallerken. Ha gjerne noen kvister frisk oregano oppå... :) Og så synes jeg det er godt - og sunt - og pent - med litt spinat i røra! (Bare smelt litt frossen spinat i en kjele og ha det i røra).
Det blir ca tre pannekaker av røra, avhengig av eggstørrelse, panne osv. Noen ganger har jeg bare lagd to, men da blir den siste for tjukk, og smaker mer som omelett. Egentlig er det jo omelett - men jeg synes faktisk smaken blir annerledes når man steker den tynt, og den blir godt stekt :ja:
PS: Jeg spiser gjerne pannekaker til frokost/som kveldskos jeg... derfor legger jeg det under dette underforumet. For meg er ikke pannekaker bakst, ihvertfall ikke når det ikke er mel i! ;)