AnnaV sa for siden:
inneholder bare 3 g karbo/100 g, til sammenligning ligger Santa Maria og "de andre" på 6,5-7,5 g/100. Kan jo være greit å vite - en halvering av sliktno er jo verd å ta med seg.
AnnaV sa for siden:
inneholder bare 3 g karbo/100 g, til sammenligning ligger Santa Maria og "de andre" på 6,5-7,5 g/100. Kan jo være greit å vite - en halvering av sliktno er jo verd å ta med seg.
Fjonken sa for siden:
Obs.. Trodde alle salsaer lå på rundt 3 karber jeg da.. De består jo ikke av annet enn tomater, løk og chilli.. Hva annet kan de ha dyttet oppi der.. ? Sukker?!! Gudene forby, for da må jeg ta ekstremen min i nye to dager.. Shit!!
AnnaV sa for siden:
Gudene vet... men det står iallefall opptil 4,7 g Karb / 100 g på de jeg vanligvis har kjøpt - "merkevare"-salsa, liksom.
Er også bittelitt forskjell på tacosaus og salsa - kan være verd det å sjekke de forskjellige typene opp mot hverandre ved neste innkjøp.
Fjonken sa for siden:
Nå har jeg regna litt på det. Bruker sjelden mer enn 30 gram salsa/Tacosaus av gangen.. og da blir ikke karboinntaket så stort uansett..Så jeg greide meg i går etter mine beregninger og jeg greier meg i dag .. Jippi.. Bare 5 karber hittil i dag, selv med salsa på menyen..
AnnaV sa for siden:
Sant nok, det er jo sjelden man spiser ENORME mengder salsa, så uansett blir det ikke noen tue-velter...
Trolljenta sa for siden:
Hvor mange gram er det i et glass da?
Jeg spiser igrunn ganske mye salsa når jeg spiser taco-salat :o
AnnaV sa for siden:
mener det er 225 gram i et glass. 20 Kcal i ica sin pr 100 gram, så tar du hele glasset i ett, blir det 45 kcal/ ca 7 karb totalt :-)
Trolljenta sa for siden:
hehe.. Jeg spiser ikke hele glasset, men det går nok fort et halvt
Huldr sa for siden:
Si ikke det :DHusker at jeg hadde helt dilla på hot salsa for maaaaange år siden. Spiste innholdet av et helt, STORT glass med skje :eek: :p Og dagen etter spiste jeg like mye!
Fikk litt sår på tunga, bare...:rolleyes:
polvott sa for siden:
Visst er det sukker i salsa. Det er jo bare å lese bakpå det. Har enda ikke funnet en salsa som ikke har sukker i seg. Har ikke spist det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.