< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg kose med med om kvelden?

Eva sa for siden:

Jeg er ikke på noen streng diett for tiden, men er gjennom dagen veldig flink synes jeg selv. En typisk dag ser slik ut.

Morgen kl. ca 8-9: 2 GG helseklibrød med smøreost og spirer/cherrytomat oppå
Lunsj kl 12-13: Salat med tunsfisk rørt med majonæs
Ettermiddag kl 15-16: 2 GG helseklibrød med hummus
Kveld kl 18-18.30: En eller annen vegetarrett, men uten ris, pasta eller poteter.
Kaffe, vann.

Det som er problemet er at når kvelden (ca kl. 21) kommer, mørket er faldet på, vinden rusker derute, mærkelige lyder høres, lengslen etter et par sterke arme rundt seg, savnet av katten som døde for 8 år siden, ..... Nå med andre ord. Jeg får en forferdelig lyst på et eller annet:o. Det er ikke sukker eller noe sånt, det er ren og skjær trøstespisning, hverken mer eller mindre.

Hva gjør jeg? Har noen tips til hva jeg kan spise uten at kroppen øker i omfang, eller har noen et fantastisk tips til hvordan jeg kan motstå trangen som absolutt kun foregår i hodet mitt.:rolleyes: Tusind tak til den redende engel!

PS: Tyggegummi hjelper i løpet av dagen, men ikke om kvelden.

Siljevanilje sa for siden:

cottage cheese med søtningsstoff og kanel

masse proteiner og nammenam

Eva sa for siden:

Tusen takk Siljevanilje, det lyder fantastisk godt. Den varianten har jeg ikke prøvd.

AnnaV sa for siden:

1 boks cottage cheese, 1 ss 100% kakao, 1 ts instant kaffepulver + søtstoff (en spiseskje flutende natreen bruker jeg) og 0,4 dl melk + 20 dråper vaniljeessens fra bakers -
mos med stavmixer til det blir en fløyelsmyk sjokoladekrem. Mmmmm.

Iset sa for siden:

Ny katt? :klem:

jeef-micro sa for siden:

finn deg ei god bok, eller noe håndarbeid du liker å holdepå med (strikking, hekling eller broder) i allefall noe som krever litt konsentrasjon. Da glemmer man suget... og så må du drikke litt vann :D

Eva sa for siden:

Takk AnnaV, Det lyder jo enormt lekkert, og så er det samtidig lovlig.:D

He he Iset, det var kanskje en ide.:cool:

Jeef-micro, jeg hekler på en kjempestor duk og har bunker av bøker liggende foran meg, for ikke å snakke om mit husalter (denne maskine jeg sitter ved nå). Det hjelper også fint på dagen, men det er et eller annet i skumringstimen som gør noe. Nå, det å bli litt mer bevist om den svake side og få satt ord på hjelper kanskje bare det.:rolleyes:

Hvitveis sa for siden:

En deilig kopp krydret te ved siden av cottage cheesen:

Vannet må kokes opp med noen kardemommekapsler, en liten kanelstang, en vanlijestang og et par nellikspiker hvis du liker. Søtes med natrena eller hvilke andre du måtte ha for hånden, og til slutt: En skvett fløte... mmmm

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.