Huldr sa for siden:
Jeg har kyllingvinger i fryseren - lurer på tips! :)
Huldr sa for siden:
Jeg har kyllingvinger i fryseren - lurer på tips! :)
Nille sa for siden:
Fra "500 Low Carb Recipes" av Dana Carpender
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
DEILIGE KYLLINGVINGER
[color=#800080][/color]
Kyllingvinger
150 gr fersk-revet parmesan ost
2 ss tørket persille
1 ss oregano
2 ss paprika
1 ts salt
1/2 ts sort pepper
100 gram smeltet smør
[color=purple][/color]
Forvarm ovn til 180 grader
[color=purple][/color]
Bland revet ost og alle krydderne i en bolle
[color=purple][/color]
Dekk langpanne eller egnet form med aliminumsfolie (hvis du IKKE dekker den med folie vil du angre der du skurer form i ukesvis etterpå...)
[color=purple][/color]
Smelt smøret i en bolle
[color=purple][/color]
Dypp kyllingvingene en og en i smøret og så i krydderet og plasser i formen.
[color=purple][/color]
Stek i en time midt i ovnen - enjoy !
[color=purple][/color]
:sikle:
[color=purple][/color]
I denne oppskriften er det lite eller ingen karber
[color=purple][/color]
Hvis du liker veldig spicy mat, kan du prøve denne:
[color=purple][/color]
SPICY KYLLING VINGER
[color=purple][/color]
Kyllingvinger
1 ts cayenne pepper
2 ts organo
1 ts karri
2 ts paprika
2 ts timian
[color=purple][/color]
Forvarm ovn til 190 grader. Dekk form med folie etc etc.
Legg vingene i form og dryss krydderblandingen over - snu vingene og dryss ansre siden også.
[color=purple][/color]
Stek i 45-50 minutter til de er crispy.
[color=purple][/color]
Disse er gode servert med ranch- eller blåmuggost dressing og selleristenger......
[color=purple][/color]
eller kanskje denne mixen faller mer i smak:
[color=purple][/color]
PAPRIKA VINGER
[color=purple][/color]
Kyllingvinger
3 ss olivenolje
2 fedd hvitløk, knust
[color=purple][/color]
Forvarm ovn til 180 grader. Dekk form etc etc.
Legg vingene i formen slik at de ikke ligger inntil hverandre.
Bland ingrediensene og bruk skje for å fordele mixen på alle bitene.
Strø over salt og pepper og så passe med paprikapulver slik at vingene får fin rødfarge
[color=purple][/color]
Stek i 15-20 minutter, ta ut av ovnen, snu vingene, og gjenta prosessen med først olje/hvitløk og så salt, pepper og paprika. Stek i 45 min - 1 time, og snu hvert 15-20 min.
Huldr sa for siden:
Åh, tusen takk!! :klem: Alle oppskriftene så deilige ut :sikle:
Siden det er søndag i morgen og jeg ikke har all verdens i huset tror jeg det blir paprikavingene denne gangen...
Gleder meg til i morgen :ja:
Nett sa for siden:
Disse må jeg prøve! Har endel rå kyllinglår i fryseren!!
Fjonken sa for siden:
Vend de godt i kebabkrydder og hiv de på steikepanna.. Skikkelig snadder..
Huldr sa for siden:
Hva er kebabkrydder da? Jeg mener - får man kjøpt en ferdig kebab-krydderblanding? Eller, hva krydrer man kebab med?
Fjonken sa for siden:
Fås ferdig på glass a la Black boy.. Digg og uten sukker..
Nett sa for siden:
Da er "Nilles Deilige Kyllingvinger" prøvd ut med godt resultat.
Hadde krydderet - sammen med geitemelkost (Mancheco) isteden for parmesan - på rå kyllinglår, og det ble nydelig. Dette blir nok en gjenganger hos oss!! Takk for oppskriften Nille.
Nille sa for siden:
Så geitemelkost funka altså ! Stilig ! Trodde det kun funka med skikkelig harde oster som rives veldig fint. Skal bringe infoen videre, dette er det sikkert flere som vil prøve !
[color=purple][/color]
Tusen takk :D
Nett sa for siden:
Mancheco er en geitemelkost med hard konsistens, den kan kanskje minne litt om permesan i smaken; litt skarp - veldig god syns jeg (helt annerledes enn Snøfrisk hvitost). De har den i ferskvare/ostedisken på Meny, butikkpakket. Kjørte den i minihakker'n og blandet med krydder.
Huldr sa for siden:
Nå har jeg vært og handlet blåmuggost og selleri og creme fraiche. Skal lage spicy kyllingvinger :sikle:
Det hørtes godt ut med Manchego-ost... men smaker det mye "geit"? :p Har så smått tenkt å gå over til geit/fåreoster pga blodtypedietten, men er ikke noe glad i den typiske geite/sauesmaken... :o
auroraborealis sa for siden:
Hvis du liker det skikkelig spicy, så prøv Piri Piri fra Black Boy...
Huldr sa for siden:
Takk for tips! Det var akkurat det jeg brukte :DNett sa for siden:
Må bare "slå et slag" for denne! Har servert den noen ganger nå - senest i går kveld - og den er utrolig god.
Jeg pleier å "duppe" rå kyllinglår i denne blandingen (kuttet ned til ca. 100 g finrevet fersk permesan) og steke de i langpanne ca 175 g i 1 time. Fungerer også bra på kyllingpryst, men aller best på rå lår.
Fridolina sa for siden:
Å nej då:p Den er Suuuper god:D smaker veldigt likt parmesan...
[color=darkgreen][/color]
Denne ska jag prøve idag!!! Men med kyllingfilè då (har massar i frysern)
Ska man bare legge de i ovnen på folie,eller ska man ha folien runt kyllingen så det blir små pakker?
[color=darkgreen][/color]
LilleVille sa for siden:
Jeg pleier å krydre kyllingvinger med Hindu kylling tandoori krydder, det er grisegodt! Og litt santa maria chili explotion. bare drysser på jeg, trenger ikke smør eller olje eller noen ting da, enkelt og greit!
Nett sa for siden:
Ikke folie rundt, nei. Legger dem rett på folie i en ildfast form eller langpanne - kos deg:)
Fridolina sa for siden:
Dette va middagen min idag!! Å jag må si,att det er den DEILIGASTE kylling jag noen gang har smakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sikle: :sikle: :sikle:
[color=purple][/color]
Lagde som oppskriften men med Kylling indrefilè... Og litt chilipulver istedet for paprikapulver...
[color=purple][/color]
Brukte MASSE parmesanost som jag "panerte" kyllingbitene i ,og det som blev over drysset jag over langpannen..
[color=purple][/color]
Serverte wookgrønnsaker til..
[color=purple][/color]
Dette anbefaller jag sterkt,og jag kommer å lage dette ofte..Med litt variasjon i kryddene kanskje:D
[color=purple][/color]
Sivensvans sa for siden:
Denne MÅ jo bare dyttes på.....!!;)
swimzy sa for siden:
denne skal jeg virkelig prøve på!! :D
Huldr sa for siden:
dytte
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.