< Tilbake til oversikten

Vann i kroppen

polvott sa for siden:

Jeg merker nå at jeg har utrolig masse vann i kroppen. Jeg drikker masse uten å gå på do og jeg går enten opp i vekt eller ligger på det samme. Er det noen som vet hvordan jeg kan få kroppen til å slutte å lagre så mye vann? Det er litt ubehagelig også og jeg føler meg hele tiden så tung. Jeg vet at jeg mister fett og jeg er i ketose. Jeg skjønner bare ikke hva kroppen min tenker på. Hva skal den egentlig med bøttevis med vann da? Den kan jo ikke bruke det til så mye vettugt?

Kristian sa for siden:

Du skrev i en annen tråd at du nå har passe vannprosent. Tror nok dietten hjelper for at kroppen får en sunn fettproset og vannprosent.:)

Nille sa for siden:

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på Atkins eller hvor mange kilo du har å ta av. Men det er vanlig at kroppen holder på vann hvis den tror den får for lite mat. Når den så oppdager at den FÅR nok mat, slipper de vannet. Da kan du plutselig oppleve å gå ned et par kilo fra en dag til en annen.
[color=purple][/color]
Spiser du mat med mye salt i kan det også binde vann i kroppen.
[color=purple][/color]
Om det varer lenger enn to-tre uker ville jeg gått til lege, for det kan være fysiologiske årsaker til vannansamling/ødem. Og da er det jo kjekt å sjekke det ut !
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

polvott sa for siden:

Joda. Det med vannprosenten er jo greit. Men jeg tenkte mer på akkurat nå. Føler at kroppen bare lagrer og lagrer. Prøver å holde meg unna salt og slikt.

jeef-micro sa for siden:

JEg vil si som Nille, at har dette vart lenge, så kan det være greit med en legesjekk for å utelukke at det er noe som må behandles...

viss ikke har jeg gode erfaringer med aqua-min som jeg kjøper på helsekosten Det er noe løvetann og brennesle greier, og får i allefall fart på ødemene mine...jeg samler masse vann når jeg skal ha mensen, og da er de fine å bruke

polvott sa for siden:

Hva er det for noe?

Det har ikke vart lenge. Det har vel vart i noen dager.

jeef-micro sa for siden:

Du får det som tabletter... har dette bare vart i et par dager, så ville jeg prøvd aqua-min, og heller dratt til legen dersom det ikke gir seg

millah sa for siden:

Er det nå så mye vann? Vil bare si at kvinner bør ha et vanninnhold på 45-60% og menn 50-65% (hvis du måler det om kvelden).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.