Har fått så mange gode tips til hva eggeplommer kan brukes til at nå er det masse eggehviter til overs... ;)
Vi lager så masse is for tiden vi... også står liksom den koppen med de overflødig eggehvitene der i kjøleskapet... helt til de ikke kan brukes lengre...:rolleyes:
Tror du at du får oppskrift etter å ha "skreket" til meg i forrige innlegg...????
Joda, lille venn, klart du skal få. ;) Hva med tropisk sorbet?
Tropisk sorbet
200 g skrellet kiwi
100 g frisk mango (uten sten)
150 g frisk ananas
3 dl fruktose-lake (kok 200 g fruktose med 2 dl vann i ett min, avkjøl)
Saften av 1 sitron
1,5 dl kald vann
1 eggehvite
Mos frukten sammen med sitronsaft og sukkerlake. Pisk eggehviten nesten stiv. Rør så inn fruktblandingen. Tilsett det kalde vannet. Pass på at alle ingrediensene er godt blandet. Kjør i iskremmaskin.
Kanskje ikke den mest effektive måten å bruke opp mange eggehviter på, men en veldig GOD måte.... Du kan bytte ut all frukten med bær også - alt etter hva du liker. Jeg aner ikke hvordan dette blir med Splenda eller Stevia, som jeg har fått med meg at dere bruker. Det viktigste er jo at laken er søt, så kanskje det går bra?
Forresten: Hva var det dere brukte eggehviter til tidligere, når det var eggeplommene som ble til overs? :p :p :p ler høyt av egen vittighet og skarpsindighet
Dere er i ufase!
Tusen takk vennen!
Mente ikke å rope; bare være tydelig... Det er jo ikke meg som har kommet med alle disse oppskriftene der vi deler eggene...
Hørtes nydelig ut... Gleder meg til å prøve... :)
Jeg kan vel kjøre i kjøkkenmaskin?
Skulle vel ikke være noe problem å lage med stevia... Sukkervann er jo bare søtt vann? Eller blir det litt stivere med sukker i?
Har foresten to eggehviter igjen når jeg har laget både hjemmelaget soyais med sjokoadebiter, og sorbet... Sånn er det med søtsaker;- det ene drar med seg det andre...:p
Grådig godt spørsmål! tenker Hm... må nok komme tilbake til deg på den; men jeg kan si deg så masse som at: Vi fulgte nok en oppskrift på noe godt fra noen her inne! :p
Kan kjøre det i kjøkkenmaskin.
Tror kanskje sukkerlaken har til hensikt å gjøre stivere/fyldigere også, men da kanskje du kunne kompensere ved å bruke TO eggehviter? Så slår du to fluer i en smekk.
Ufase betyr at man ikke er i fase. Eggeplommene og eggehvitene er ikke i fase hos dere. Men kanskje ordet ufase er noe jeg har funnet opp i mangel på noe bedre.... :rodme:
Jeg også :ja: Har lært av Lise og HP, jeg ... Men jeg tar to eggeplommer.
<aside class="bbquote">
Aline sa:
Kan de fryses? :)
Ja, det kan de visst :ja: Men det hjelper jo ikke i det lange løp ... Hvis jeg ikke skal lage en kjempehaug med kokosboller og begynne å selge dem eller noe sånt :D
Ikke kaker, sa jeg jo ... :rolleyes: *håpløs du altså* :lol:
Det lureste jeg har gjort hittil er å bruke dem i stekt ris i stedet for hele egg. Det er vel kanskje ikke så mange andre lure ting å gjøre :p. Takk for at dere prøvde! :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.