guro sa for siden:
Jeg synes forskerne roter fælt og går i ring jeg ...
guro sa for siden:
Jeg synes forskerne roter fælt og går i ring jeg ...
Anne sa for siden:
Stakkars oss.... sukk:o
Iset sa for siden:
Gift?
Så kommer giftspesialistene løpende, og sier at det er kvikksølv i denne fisken, og at gravide kvinner ikke kan spise den mer enn én gang i måneden. Jeg mener dette er basert på et ensporet syn.
Kvikksølv er en komponent som betyr noe, men om de ikke spiser fisk, hva spiser de da? Kjøtt og smør? Det er ikke så heldig for fosteret.
Det man må gjøre er en helhetlig vurdering. Fisk kommer veldig godt ut. Rødt kjøtt kommer mye dårligere ut, sier Drevon.
Sukk....
HP sa for siden:
Jeg tror ikke fet fisk er den sunneste måten å få i seg Omega-3 på. Renset fiskeolje er derimot bra.
Problemet med helsegevinsten er derimot at den har feil fokus. Omega 3 kurerer hverken kreft eller hjertelidelser. Det har derimot gode virkninger, men hva hjelper det når folk lever en destruktiv livvstil som mange ganger utveier omega-3s (og andre sunne produkters) virkning?
Sammensettning av fettsyrer i kosten er også viktig. For mye omega-6 (fra margariner og varmpressede oljer) hindrer kroppen fra å ta opp omega 3.
Jeg synes studier som denne er viktige, - fordi de viser at virkeligheten ikke er så svart - hvit som mange eksperter skal ha den til å være. Det er sammensetningen som betyr noe, ikke enkelt matvarer.
Huldr sa for siden:
Jeg synes dette var en tåpelig artikkel. Det er det jeg synes! :cool:
Omega 3 er en essensiell fettsyre - det betyr at vi må ha den tilført. Om det ikke har en klar effekt på hjerte- og karsykdommer er vel ikke så interessant så lenge det har positiv effekt på helsa totalt sett?!
Dessuten er Christian Drevon en id..t, t..k og d..t!!!
irritabel :o Ikke sur på noen av innleggene, altså! :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.