< Tilbake til oversikten

Omega-3

Anne sa for siden:

Stakkars oss.... sukk:o

Iset sa for siden:

Sukk....

HP sa for siden:

Jeg tror ikke fet fisk er den sunneste måten å få i seg Omega-3 på. Renset fiskeolje er derimot bra.

Problemet med helsegevinsten er derimot at den har feil fokus. Omega 3 kurerer hverken kreft eller hjertelidelser. Det har derimot gode virkninger, men hva hjelper det når folk lever en destruktiv livvstil som mange ganger utveier omega-3s (og andre sunne produkters) virkning?

Sammensettning av fettsyrer i kosten er også viktig. For mye omega-6 (fra margariner og varmpressede oljer) hindrer kroppen fra å ta opp omega 3.

Jeg synes studier som denne er viktige, - fordi de viser at virkeligheten ikke er så svart - hvit som mange eksperter skal ha den til å være. Det er sammensetningen som betyr noe, ikke enkelt matvarer.

Huldr sa for siden:

Jeg synes dette var en tåpelig artikkel. Det er det jeg synes! :cool:

Omega 3 er en essensiell fettsyre - det betyr at vi må ha den tilført. Om det ikke har en klar effekt på hjerte- og karsykdommer er vel ikke så interessant så lenge det har positiv effekt på helsa totalt sett?!

Dessuten er Christian Drevon en id..t, t..k og d..t!!!

irritabel :o Ikke sur på noen av innleggene, altså! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.