< Tilbake til oversikten

Sulter foran brødboksen

Trolljenta sa for siden:

Jeg begynte å spise lavkarbo midt i oktober.
Før jeg begynte på lavkarbo spiste jeg 1-2 ganger om dagen og hadde i perioder en dårlig uvane med å reise på bensen, deli de luca eller seven eleven å kjøpe junk om kvelden når sulten meldte seg. Nå når jeg er i mine "sløve-perioder" ender det med at jeg knapt spiser noe. Jeg kan sitte å lese side opp og ned av oppskrifter, uten å finne på noe å ha på menyen. Er redd for å rævkjøre forbrenningen min sånn som jeg holder på i mine dårlige perioder.
Jeg kjenner også på ryggen at jeg burde begynne å bevege meg mer, men det blir til at jeg utsetter siden jeg føler jeg ikke har kontroll på kostholdet.

Er det noen som kan anbefale noen kokebøker med enkel mat?
Noen som kan anbefale en ernæringsrådgiver i Oslo som kan hjelpe meg å planlegge måltidene?

jeef-micro sa for siden:

Jeg bare lurer på om du har prøvd å lage deg en plan for måltidene dine jeg... Lag deg et A4-ark, rut opp syv dager i uken, og 5-6 måltider pr dag, og skriv ned der hva du SKAL spise...

ha masse frisk frukt tilgjengelig, eller cottage cheese... det er lettvindt å finne frem.. evt egg

Og begynn å trim, da får du mere energi og økt matlyst

Kristian sa for siden:

Jepp! ingen grunn for å vente med å trimme, Ingen grunn for å finne dårlige årsaker til å ikke trimme. Ut på tur aldri sur:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.