< Tilbake til oversikten

Kakao og kokosmelk

Fjonken sa for siden:

Har så lyst på kakao laget med kokosmelk.. Er det ok på induksjon? Har lett rundt i Atkinsboka mi men finner ikke det nevnt noe sted..

Siljevanilje sa for siden:

det hørtes hvertfall veldig godt ut. :sikle:
kanskje eg åg ska prøve det.

Fjonken sa for siden:

Sjekk om det er lov på ketolysen først da.. Jeg har aldri prøvd den kombinasjonen før altså.. men jeg innbiller meg at det blir godt.. Søtt i allefall.. Kjøp Thai kokosmelka fra Santa Maria. Den har et himla lavt karbenivå i forhold til de andre.. 8 karber for hele boksen. 2 karber pr dl..

ja men jeg har ikke fått boka og d i posten ennå. tror nok d kommer imorgen. så da er sånn between diets. og ikke in between jobs. hihi

Fjonken sa for siden:

Du får spørre Torkil da i mellomtida?:D

ekke no krise. tror ikke jeg orke å lage mer enn middagen ikveld. har ikke overflod med krefter at det gjør noe. :nei:

Nille sa for siden:

Ikke noe i veien for kakao/kokosmelk på Atkins nei... Så lenge du holder deg innenfor din karbegrense så :D

Georgine sa for siden:

Hvordan gjør man det da? Bare kakaopulver i kokosmelk og kok opp?

Fjonken sa for siden:

Ja, var sånn jeg hadde tenkt meg det. Bruker da kokosmelka som erstattning for vanlig melk og fløte. Kan liksom ikke hive i fløte på toppen fordi kokosmelka er ekstrem feit fra før. Også søtningsmiddel i i tillegg da. Kokosmelka er ganske søt fra før, men litt ekstra søtning gjør seg nok.
Kakao og en liten dæsj vann i starten for å få brutt kakaopulverets hinne.Rør rundt og kok opp. Tilsett så kokosmelka. Forestiller meg at det blir digg jeg.. Men som sagt.. jeg har ikke testa det ut ennå.

nøtta sa for siden:

wow kreative mennesker !!

mens vi er i kakao duren her (2 aktive kakao traader itte daarlig) saa pleier jeg og lage meg options (som smaker grusomt alene) kako 6 khd per kopp sukkerfri, med en rute 70 prosent eller 86 prosent oppi og masse krem mmmmmmmmmmmm :sikle:

Nena sa for siden:

Men det har jeg - for et lite øyeblikk siden, og det smakte faktisk kjempegodt!! Tilsatte litt ekstra søtstoff. Kommer nok til å lage dette igjen :D :sikle:.....

Hyper sa for siden:

Mmmm..starta dagen i dag med en kopp confecta kakao..sitter og koser meg nå..
NAMMM!!!...
Denne har jeg hatt liggende i skapet en stund..og hadde faktisk glemt den, helt til jeg så denne tråden:)...

Tror jaggu jeg skal ta meg en tur ut på jobben..
Lagger "boller" nå...så får spise en eller to av de først...

I dag er jeg veldig optimistisk merker jeg:)

stinasol sa for siden:

mmm..drakk den i går for første gang med pisket krem i,den var virkelig god ja..

Hyper sa for siden:

jupp...deilig med en varm kopp nå som høsten er her..
Drakk grønn te med bringebærsmak her en dag og...kjøpte på Kinsarvik..
Likte den ikke første gangen jeg smakte, men sist gang var den ganske god:)..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.