< Tilbake til oversikten

Kylling og vektstagnasjon

polvott sa for siden:

Jeg lurer på om det er noen her som har hatt problemer med å stillstand eller oppgang når de har spist kylling?

Jeg lurer på det kan være det som gjør at jeg ikke går ned mer. Hver gang jeg spiser kylling står det stille noen dager eller jeg går opp.

Kristian sa for siden:

Kan jeg ikke forstå, det må heller være tilbehøret du pleier å bruke til kylling. Dessuten er det helt normalt at vekten svinger fra gang til gang. Har du prøvd å veie deg flere ganger etter hverandre, viser vekten det samme hver gang da?

Nille sa for siden:

Har heller aldri hørt at kylling gjør at vekt står stille eller går opp. Hva spiser du til kyllingen da ?
[color=purple][/color]
Om du spiser saltholdig mat eller inntar en del kunstig søtstoff gjennom cola light/pepsi max eller saft. Om du spiser "sukkerfritt" godteri, - ja da tror jeg heller det er årsaken. Noen reagerer også på meieriprodukter av ymse slag (kremfløte bl.a.)
[color=purple][/color]

polvott sa for siden:

Har flere ganger bare spist kylling. Men det kan jo være marinade eller noe som er på den. Skal prøve å holde meg unna det og se hva som skjer. Prøver å holde meg unna light produkter og salte produkter.

millah sa for siden:

Nei, en gang iblant moser jeg i meg en halv kylling og litt isbergsalat til lunsj, og jeg har ikke merket noe stillstand... Håper du finner ut hva det er! ;)

Kristian sa for siden:

Kanskje det hjelper å helle olje over kyllingen. og ta litt grønnsaker sammen med den.

Huldr sa for siden:

Det kan jo være matintoleranse, da... Egg og også kylling er av de vanligste proteinkildene å være intolerant mot (eller for? :rolleyes: i forhold til...? :p Sorry, bare litt grammatikkforvirra :p )

Hvilken blodtype har du? Kanskje du har nytte av å ta en kikk på matvarene på underforumet om blodtypedietten. Husker ikke hvilken/hvilke, men det er en eller flere blodtyper som ikke skal ha kylling.

polvott sa for siden:

har O i blodtype.

Nett sa for siden:

Da skal du kunne spise det. Jeg har samme blodtype som deg og tåler kylling! Har du kikket på oversikten over matvarer som er anbefalt for din blodtype?? (Kanskje det er noe annet du reagerer på)

Stella sa for siden:

Hvis du køber din kylling færdiggrillet er den højst sandsynlig fyldt af sukker...
Der hvor jeg arbejder er der både sukker i det krydder og i den marinade der bliver brugt til kyllingen.
Kan vel være en årsag?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.