< Tilbake til oversikten

Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Aadi sa for siden:

Hei....

Kjøpte en boks Atkins bakemiks i dag. ( 99,- pr boks - svindyrt)

Har noen av dere egne oppskrifer hvor dere har prøvd å erstatte noe av oppskriften med bakemix og eventuelt nøtter, mandler el. der hvor melet skulle vært ??

Noen som har gode erfaringer.

Hva med gulrotkake? ostekake? brownies? pizzabunn?
Eller kanskje dere har andre gode forslag?

Er ikke ute etter de søteste forslagene, men elsker gulrotkake og ostekake.

Fjonken sa for siden:

Pizzabunn med gjær går greit. Det har jeg i allefall prøvd. Eneste aberet er at deigen blir litt seig og vanskelig å kjevle ut. Bruk lite gjær, for gjærsmaken blir mer fremtredene enn ved bruk av vanlig mel.

Aadi sa for siden:

Fjonken....

Takker ! Bytter ut alt mel med bakemixen? Bruker du noe kli eller lignende i tillegg??

luringen sa for siden:

Albertines vafler funker veldig bra med mixen...anna har jeg ikke prøvd enda! mandler kan iallefall males fint å brukes i kakebunn etc.

Nille sa for siden:

Du behøver ikke noe bakemiks for ostekake. Se oppskrifter i forumet for gode oppskrifter.

Jeg syns det smaker gjær av alt som lages med mix og gjær. Deigen får heller ikke riktig konsistens. Det er bakepulver/baking soda i mix'en. Gjæren reagerer jo i mel evt. med sukker og siden det er lite mel og sukker i mix'en vil ikke gjæren gjære skikkelig - det er derfor det smaker gjær. Men prøv deg frem !

:D

Aadi sa for siden:

Takk Nille og luringen....

Har hatt lyst på gulrotkake i det siste. Tror jeg skal prøve meg frem med egg, nøtter, mandler,gulrøtter, evnt. litt bakemix og bakepulver, krydder....
lage den litt "lav" med ostekrem oppå...

Høres ut som et prosjekt for helgen...

Da er det første gang jeg smaker kake siden 1. januar i såfall.

luringen sa for siden:

lise har en gulerotoppskrift her trur eg...søk!

Aadi sa for siden:

Lurte igrunn på om noen flere hadde noe forslag ????:)

Daizy sa for siden:

Jeg vil gjerne høre "din variant" hvis du lager :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.