< Tilbake til oversikten

Den beste sukkerfrie sjokoladen er...?

Fjonken sa for siden:

Hvilken sukkerfrie sjokolader mener dere er best? Hvilken egner seg best til matlaging og hvilken er best rett i munnen? Fjonken blåser i tarmeffektene. Her er det smak og egenskaper som gjelder.. og karbeinnholdet da selvfølgelig. Tar i mot anbefalinger av både lys og mørk sjokolade. Fylte og ufylte. Smakstilsatte og rene..

Aline sa for siden:

Hm! Interessant! Jeg har aldri tenkt på å bruke sukkerfri sjokolade i mat/dessert :)

Men det jeg gjerne gjør er å bruke 86% sjokolade og tilsette smør og fløte for å få den litt lysere :) Nammers!!

guro sa for siden:

Jeg bruker freia kokesjokolade 70% til "mat"- laging, dvs kaker og kakao ol.

Fjonken sa for siden:

Men Freia er vel ikke sukkerfri?

Aline sa for siden:

Nei, men jo mere kakao, jo mindre sukker er det plass til ;)

Og om du sper den ut med smør og fløte, så er det enda mindre sukker per 100 gram :)

Albertine sa for siden:

Jeg sverger til den mørke sjokoladen. Den er stappfull av antioksidanter og smaker ekte, i motsetning til den sukkerfri som er full av erstatninger.

Men Troika er best, uansett...:D

Melania sa for siden:

*ler* Ingenting banker Snickers altså :cool:

Forøvrig så liker jeg Cavalier sjokolader (jeg liker jo egentlig alt som heter sjokolade da) - spesielt den som kommer som konfektbiter med vaniljefyll. Den er sukkerfri :)

themonk sa for siden:

Å å å... Jeg vet svaret på denne:

Chacao Puro - www.chacao.com/eng/chocolates0.html
Helt sukkerfri blir den jo aldri, men den er i alle fall ikke tilsatt sukker. Inneholder bare ren økologisk kakaomasse, ingenting annet. Det er helt garantert den eneste sjokoladen i verden som inneholder 100% kakao og allikevel ikke er bitter. Kvalitæt. (Litt dyr men... verdt det.)

nøtta sa for siden:

men atte hvor kjoper man den a ?

Iset sa for siden:

Jeg likte veldig godt Cavalier før, men er litt lei av den nå. Syns de nye sukkerfrie sjokoladene de selger på Rema er gode. Tror de heter www.sukkerfritt.no faktisk hehe.

Men foretrekker mørk sjokolade da, syns Freia Dark Raspberry er noe av det beste jeg har smakt!! Får litt "Troika-følelse".

Fjonken sa for siden:

En ting til jeg lurer på.. Hvor mye er det tilrådelig å hive i seg av sånt? 1 plate eller 1 rute? Eller... maaaange plater?

Aline sa for siden:

minst mulig egentlig. For det beste er jo om man ikke har noe søtbehov :) Jeg har problemer med å begrense meg, men om man klarer seg med en rute elelr to så er det jo glimrende :D

Siljevanilje sa for siden:

så mye sånn at du må springe på do, er nok tror jeg.
hvor mye det er, avhenger fra person til person.

Fjonken sa for siden:

Fjonken blåser en lang fis i tarmeffektene.. I allefall når hu er riktig så snopesjuken. Da skal det mer enn tarmtrompeter til før Fjonken er forsynt.

nøtta sa for siden:

ehm har du provd ? folk som har fodt (jeg har ikke vaert der enda ....) sier det er like ille :hjelp:, behagelig er det ihvertfall ikke !

Fjonken sa for siden:

Jeg har vært i gjennom 5 spontanaborter, har blir påkjørt av bil, har pissa piggtråd og har født 3 unger. Fjonken har høy smerteterskel og stor snopebehov.:D

Aline sa for siden:

jeg får ikke så mye smerter, men det har meget lakserende effekt :p :D

:ja:

Fjonken sa for siden:

Allways ultra ekstra lange med vinger......:_plystre:

nå tenkte jeg noe ekkle tanker. fysj

gå ut av hodet mitt fysj ekle tanker

Fjonken sa for siden:

Silje tenker koffert.. :eek:

nei det var så langt fra koffert så det går an.

nøtta sa for siden:

:lol: tror det er fjonken som tenker koffert ;)

Fjonken sa for siden:

Ja men det gjør Fjonken alltid.. infisert av morovirus også i pervers form.

:lol:

den har jeg og, den perverse formen av morro virus. men ikke nå når jeg er syk. da er den skrudd av, ikke vet jeg hvorfor. jaja

luringen sa for siden:

hvor ble det av all sjokoladen da??

Jeg har forresten prøvd å bestille fra teaandcoffee.no Og ikke fått det!!? ikke fått svar på mail heller..lureri.

Fjonken sa for siden:

Ja, dette er jo egentlig en sjokkistråd...
Jeg har forresten bestillingsvegring. Jeg stoler ikke helt på nettbutikker. Er så mye useriøse aktører ute å går. Man kan lett bli lurt.

AnnaV sa for siden:

Fikk du bestilt ThicknThin Starch, fjonken? I såfall så du kanskje på sammen nettside noe som het carb slim bites - det er min favoritt, i alle utgavene. De er bare NYYYYDELIGE! www.netrition.com, de er fra breakthough nutrition, tror jeg det heter, selskapet som lager dem. NULL karber - NULL!

Fjonken sa for siden:

Veit du AnnaV at min maskin totalt faller sammen hver gang jeg forsøker meg på netthandel.. Enten har gubben snikinnlagt en shoppevern eller så har maskinen min shoppevegring. Fåkke til noe som helst jeg..:eek:

AnnaV sa for siden:

Hm - snodig. Men kanskje like greit med tanke på alt jeg kjøper på nett - det blir jo mye penger som forvinner ut i intet med tanke på frakt og toll på ting fra utlandet, hehe...

Hyper sa for siden:

Prøvde å legge inn en bestilling nå, men fikk bare opp(så godt jeg forstod på tysk), at de ikke sender til Norge?...

themonk sa for siden:

Joda, de sender til Norge hvis du sender mail til dem. De kan engelsk også. :) Jeg mener å huske at jeg betalte 17 Euro i frakt... og da var det en diger pakke jeg fikk. Ikke glem at moms og toll kommer i tillegg.

Iset sa for siden:

The Monk: de selger chacao-sjokoladen på Ultra. :D

Hvis jeg ikke har sett feil da, de lignet iallefall veldig.

themonk sa for siden:

What? Nææh... Det tviler jeg sterk på. Hvilken Ultra da? Den nye på Hinna? Jeg var det for en måneds tid siden, og da hadde de den ikke i alle fall. Har ikke hørt om noen som importerer den til Norge. Da ville jeg blitt glad i så fall :)

min favoritt sjokkis er perlege, de har vanlig "melkesjoko", med kremet fyll, og pistaje osv. kjøpes på ultra, de er bare best... :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.