< Tilbake til oversikten

Godtesug?

Marit1961 sa for siden:

Jeg så i en kostholdsspalte at en lege, tror det var Drevon, ikke anbefalte å kutte ned på karbohydrater. Han mente at da fikk vi ekstra sug på noe søtt.
Jeg spiser nesten ikke karbohydrater lenger og godtesuget er helt borte. Har han feil, eller er jeg bare heldig?
Andre som har samme erfaring som meg?
Jeg savner nesten det å ha lyst på sjokolade... :)

Albertine sa for siden:

Drevon er Norges største aprilspøk. Han KAN ikke være ekte! :p

Når man kutter ned på karbohydratene stabiliseres blodsukkeret, og da forsvinner det enorme søtsuget man kan ha til tider. Selvfølgelig kan man få søtsug selv om man ikke spiser karber, men da er det oftest i hodet det sitter. Gamle vaner er vonde å vende.

Marit1961 sa for siden:

Topp! Da fortsetter jeg på den kosten jeg har nå. Jeg merker at jeg trenger mindre søvn, har mer overskudd og stortrives med livet. Har til og med fått lenger lunte. Det trengs med en tenåring i huset. :D

Summer sa for siden:

Du får sende over litt lunte til meg om du har litt til overs, det trengs med en fireåring i huset også. :p

Den erfaringen du har er det mange andre som har også. Det er ikke uten grunn at lavkarbomiljøet vokser her i landet. Det gjør godt for kropp og sjel. :D

sunbeam sa for siden:

Jeg så også dette, bare tenkte :eek: - han kan jo UMULIG ha forsøkt ut dette selv, så helt håpløst å slå fast at lite karber gir godtesug, basta bom liksom. Stakkars, de som ikke vet bedre tror jo på det han sier!

Dette stod forresten i VG idag.. stakkars Freddy som spurte, og som nå satser fremtiden sin på 60 % karbohydrater i kosten for å unngå søtsuget...

Be my guest

Nille sa for siden:

:nei: .... dette var, om ikke det dummeste, så iallefall nesten det dummeste svaret han har klart å komme med ! Jeg begynner også å lure på om han er virkelig ......
[color=purple][/color]
Når får JEG godtesug ?? Jo, når jeg spiser noe med sukker eller kunstig søtstoff i.
[color=purple][/color]
Tror ikke fyren er riktig navla jeg....

Marit1961 sa for siden:

Noen burde ha skrevet litt om dette i avisene, så ikke flere lar seg lure av Drevon. Jeg får godtesug av brød, poteter og annen mat med mye karbohydrater i. I går spiste jeg to pannekaker, bare for å prøve det igjen. De var laget av helmelk, masse egg og mel, men helt uten sukker og salt. Der tror jeg gi-en var bra. Jeg hadde ikke noe på dem og var mett i flere timer. Greit å av og til kunne gi etter for dattera mi sine ønsker, men det kommer ikke til å bli en vane. :) Gruer meg litt til å dra på ferie til familien til sommeren. Der er det fem måltider om dagen, men mest karbomat. Får satse på mange fisketurer på fjellet. :)

sirimor sa for siden:

For en helt utrolig uttalelse... :confused: :confused: :eek: :eek:

Kristian sa for siden:

Drevon har sikkert prøvd men ikke lenge nok. Holder du deg unna karbohydrater i tre dager så forsvinner godtesuget. På samme måten som at holder du deg unna kaker og godterier i tre dager så forsvinner suget etter kaker og søtsaker.
Drevon har sikkert prøvd en dag han, og så gikk han på en kjempesmell på kvelden:p

Marit1961 sa for siden:

Det blir litt som da jeg fasta hver vår og høst da jeg var i 20-åra. De to første dagene var jeg sulten. Fra tredje dagen følte jeg meg i toppform, hadde kjempeoverskudd og ikke lyst på mat. Da brukte jeg fastepakke for å ta en sunn rensing av kroppen. Nå er det mange som mener at dette ikke er så bra, likevel. Om 20 år er vel grønnsaker og frukt usunn mat også? :confused: :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.