< Tilbake til oversikten

Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

marchus sa for siden:

Jeg tror koffeinfri pulverkaffen tvinger meg ut av ketose. Kan dette stemme ?

sirimor sa for siden:

:eek: :eek: :eek: :eek: oi da, håper noen kan svare på dette. Drikker nemlig ganske mye av det hver dag. Sjekker dog ikke ketosen med sticks. Kanskje dette er en skikkelig brems?

garlic sa for siden:

Hei, synes det høres rart ut, for ikke engang kaffe med koffein får meg ut av ketose. ( drikker vanlig kaffe som normalt 4-6 kopper pr dag. );)

Kristian sa for siden:

Har aldri hørt om det før, hvilken type pulverkaffi er det du bruker?

Torkil sa for siden:

Hei
Neppe! uten stix er det jo vanskelig å vite.
Kaffe inneholder 0,5 gram KH pr 100 ml altså 5 gram pr liter, jeg vet ikke om det gjelder frysetørret kaffe, men jeg tror det.
Du må vel nesten sjekke med stix?
Vennlig Hilsen
Torkil

marchus sa for siden:

Hva kan du drikke 4-6 kopper kaffe dagelig, er det pulver eller vanlig og måler du ketosen ?

Nille sa for siden:

HAR KOFFEIN NOEN EFFEKT PÅ KETOSEN ?
Det er tvilsomt. Det finnes noen studier som indikerer at koffein hos noen kan forårsake blodsukkerstigning. Det har effekt på insulinet. Studiene går ut på at man spiser 50 gram glucose, fulgt av en dose koffein. Dette er ikke en lavkarbo situasjon, som under induksjonen inntar kun 20 gram karbohydrater, - mest i form av grønnsaker, spredd utover hele dagen.

Mange lavkarbo tilhengere inntar koffeinholdig drikke uten noe problem eller stans i vekttap. Dessverre er det også mange som er ømfintlige. Personer med sterke insulinresistens kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.