Kan jeg virkelig ikke spise yoghurt eller drikke syrnet melk i induksjonsfasen? Det inneholder jo ikke noe særlig karbohydrat vel?
Jeg er totalt avhengig av å ihvertfall å kunne spise naturell yoghurt hvis jeg skal klare å holde en striks kostplan... :nedfor:
i fjor prøvde jeg Lindberg med ganske greit resultat, men falt helt ut etter flytting og masse andre omstillinger og gikk opp over 15 kg i løpet av et års tid. Så tenkte jeg kunne kanskje prøve ketosediett, som jeg har hørt skal være veldig effektivt. Men hvis jeg ikke får ha yoghurten min må jeg kanskje ta Lindbergen igjen.. hmm..
Helt sikkert, ingen yoghurt? Kommer man ikke i ketose selv om man spiser yoghurt da? :forvirret håpefull
Du har ikke skrevet hvilken filosofi du følger, men siden du snakker om induksjon er det kanskje Atkins ?
[color=purple][/color]
Du skal egentlig ikke spise yoghurt på induksjon da. Og det har kun med karbeinnhold å gjøre. Yoghurt naturell inneholder 5.5 karber pr dl. Skal du ha 20 karber til dagen er det i overkant. Det spørs jo også hvor mye karber du tåler før vekttapet stanser opp.
[color=purple][/color]
Du kan godt spise mer karber enn 20 på Aktins om du tåler det....:D
:D Jeg har en følelse av at jeg ikke tåler så altfor mye. Men jeg trodde at opptil 40g var greit for å komme i ketose. Det er individuelt da?
Jeg mente Atkins her ja, siden jeg postet innlegget her :)
Jeg har begynt på ny kostholdsomlegging, og gått ned en del allerede bare på å følge eget hode, være litt mer fysisk aktiv og redusere de usunne innleggene i kosten min, men jeg må velge meg et program som jeg må stille meg inn på, ellers blir det for mange sånne "jeg kan jo bare ta en liten smakebit" til at det blir særlig effektivt... :o Så jeg er ute og shopper etter det opplegget jeg synes virker best.
Jeg skjønner at 5,5 gram er for mye hvis jeg bare skal opp i 20g karber per dag i induksjonen.. men så er det bare to uker da..hmm tenker
Joa, det er mange som tåler opp mot 40 karber, men på Atkins Induksjon, de første 14dagene, skal du ikke spise mer enn 20 pr dag.
[color=#800080][/color]
Induksjonsperioden er ment for å rense kroppen for så å gå over til vedvarende hvor du tilbakefører matvarer en etter en (etter vedvarende stigen) slik ar du finner ut ha du tåler/ikke tåler og fremdeles ta av....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.