< Tilbake til oversikten

Om stevia på nrk1 nå..

Melania sa for siden:

Dette må vi se på!!

jankph sa for siden:

Spennende...er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Stevia-plante?

Huldr sa for siden:

Så det på nett-tv nå (Schrødingers katt). Bra reportasje!! Riktignok med Kaare Norum og Christian Drevon... :rolleyes:

Det er nettmøte med Norum på NRK i morgen om stevia... tror det var kl 11, men er ikke sikker.

nøtta sa for siden:

jeg skulle se det paa nett tv naa, men det staar bare direktesending ferdig .... kan man bare se det direkte :confused: hva er vitsen med web tv da :confused:

hm ....

Trolljenta sa for siden:

Her kan du kjøpe frø.. Tror jeg ihvertfall, har ærlig talt ikke peiling på Stevia.. heh

www.leuthens.no/VisItm.HTML?ID=1430

Huldr sa for siden:

Da skal da gå det... Gå inn på www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/5560770.html

og "Se video: sukker og stevja" :)

Og så går programmmet i reprise mandag 11.00, men det hjelper vel ikke deg, da... :)

nøtta sa for siden:

wooowsaa stilig !! min egen stevia plante :D

jankph sa for siden:

Bestilt. Jaja, dette blir spennende...!!
Jan.

Trolljenta sa for siden:

jankph, hold oss oppdatert om hvordan det går da :D

Går det an å lage ekstrakt selv av disse plantene eller må vi bruke hele planten som med krydderplanter liksom?

nøtta sa for siden:

Takk Scilla !!! :suss:

oj hun dama paa helsekosten har jeg handlet hos maaange ganger :D

jankph sa for siden:

Såvidt jeg har lest meg til er det beste å tørke bladene etter at du har høstet dem sent på året. Oppbevares lufttett. Knuses som de er når du skal bruke dem i matlagingen, alternativt kan du lage pulver ut av bladene.

Huldr sa for siden:

Les gjerne svarene til Norum i nettmøtet, mannen gir gode svar han :ja:

Og så er det opplysninger fra andre også... bl a om at det produseres Steviaplanter for salg som blomster ;)

Artig at det er så mye positiv blest rundt Stevia fra "The Establishment"! :ja:

Trolljenta sa for siden:

Ja, jeg tenkte jeg skulle reise å kjøpe meg en Stevia-plante til uken en gang hvis jeg får tid.. Vet ikke om de har de inne eller om jeg må bestille. Skal selvsagt bare ha planten til pynt i vinduskarmen :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.