< Tilbake til oversikten

Ingrid Espelid på lavkarbo-kjøret

#1

Betta sa for siden:

Sakser fra Bokkilden der det reklameres for en ny lavkarbo-bok på norsk. Selvfølgelig amerikansk, men Ingrid Espelid Hovig har vært gjennom oppskriftene, det er nytt!

Spis mindre karbohydrater og bli kvitt magefettet
Gå ned i vekt med South Beach-dietten

I USA har denne boken solgt fantastiske 5 millioner eksemplarer siden lanseringen i 2003. Nå foreligger den på norsk. Dr Agatson viser hvordan du kan bli kvitt magefettet ved å spse mindre karbohydrater.

Forfatteren dr. Arthur Agatston er en kjent amerikansk hjertespesialist og direktør ved Mount Sinai Medical Center i Florida. Han har i mange år oppfordret sine hjertepasienter til å gå ned i vekt, men det har vært vanskelig for mange av dem å gjennomføre en slankekur.

Dr. Agatston har derfor utviklet sin egen diett som er enkel å følge. Pasientene kan spise normale porsjoner av kjøtt, fjærkre og fisk, i tillegg til egg, nøtter, ost og grønnsaker, men de lærer å unngå mat som inneholder karbohydrater som ikke er bra for kroppen, som finmalt hvetemel, hvitt sukker og bakte poteter. Resultatet av dietten er at pasienten mister magefettet først.

Boken er delt i to: En teoridel som forklarer grunnlaget for dietten og en oppskriftsdel. Oppskriftene er gjennomgått og tilpasset norske forhold av Ingrid Espelid Hovig. Lars Vatten, som er professor ved NTNU og UiO, har oversatt boken.

PS oversetteren er professor i samfunnsmedisin.

Dette innlegge skulle egentlig inn under nye bøker, men jeg fikk ikke tilgang, hvorfor ikke HP?

Betta

[fieldset=Kjøp boken!=Kjøp boken!]
The south beach diet - på norsk!
[left]Pris kr 299,- / fraktfri levering![/left]
[right]Klikk her![/right]
[/fieldset]


#2

Nille sa for siden:

South Beach er en populær "avart" av Atkins. Ser det som veldig positivt at "kyndige folk" har vært med på oversettelsen og at selveste sjefskokka har orndet med oppskrifter. Denne vil jeg lese !! :)


#3

Anne sa for siden:

Takk for tipset. Jeg elsker kokebøker...Denne må sjekkes :lesebok:


#4

HP sa for siden:

Vet ikke... Flytter, så løper jeg å sjekker! :)

Sjekket - Du må klikke deg videre til den mappen boken hører hjemme i. I dette tilfellet: "lavkarbo bøker" :) Tenkte vi skulle ha litt "orden" her, så derfor kan ingen legge inn en bok før de har valgt emne... :p

Nå er det bare å tipse om bøker! :p

Kjempespennede bok! :)


#5

Maz sa for siden:

Denne skal jeg kjøpe. Takker og prikker


#6

Fedonisten sa for siden:

Takk for info - den er nå BESTILT! :)

Gleder meg til å finne nye oppskrifter!!!!

Tralala fra Fedonisten


#7

Miriam sa for siden:

Den så bra ut den og Ingrid Espelid har jeg stor respekt for.:)
Takk for tipset.


#8

Fedonisten sa for siden:

Har nå fått boka i posten, og har selvfølgelig begynt å lese. Jeg trenger imidlertid synspunkter fra flere som har lest/leser boka og kjenner til Lindberg og Atkins i tillegg (forlanger jeg mye???)

Det er flere her i forumet som diskuterer forskjeller og likheter mellom Atkins og Lindberg, og det ser ut til at vi kanskje kan bli enige :p om at forskjellene ikke er så ekstremt store, men at Atkins nok er mer ekstrem i sin filosofi. Men hva med denne South Beach dietten. Mitt inntrykk foreløpig er at den er hverken fugl eller fisk?

Den er en avart av Atkins blir den beskrevet som - men jeg syns jo noen av forskjellene er ganske store. Og den er ikke Lindberg heller.

Morsomt hvis flere leser boka - og har synspunkter på den. Jeg syns i hvert fall det er spennende, men foreløpig er jeg altså avventende til om jeg skal hoppe i taket av begeistring eller frustrasjon....


#9

Maz sa for siden:

Jeg har halvlest boken og så lånt den bort. For meg virker dette som en super bok for de som ikke har et kjempeproblem men vil legge om langsiktig. Pragmatisk mht at du får "beholde" det som betyr noe for deg og dropper det du ikke bryr deg så mye om.

Boken er ikke revlosjonerende men for meg virker den enklere og mer tilgjengelig enn Fedon sine.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.