Jeg har i mange år slitt med enorme mengder "overskuddsvann" i kroppen og har forsøkt alt fra skolemedisin til naturpreparater for å bli kvitt vannet. Har etterhvert konkludert med at det dreier seg om dårlig sirkulasjon på en eller annen måte, antagelig pga stor overvekt. Samt at det tyder også på å være delvis syklusorientert (fra eggløsning frem til mens) - og kan kanskje dreie seg om progesteronmangel ??
I de siste ukene har jeg forsøkt å ta tak i dette - drukket mye vann hver dag - redusert radikalt på saltinntaket - beveget meg litt mer enn normalt (er jo født ekstremt lat :o ).... Men like fullt så ser bena mine ut som tømmerstokker (kan trykke store krater i vevet).
Jeg har sjekket hjertet og venøs sirkulasjon og alt er i sin skjønneste orden.
Noen råd ??? Dette er frustrerende, ubehagelig og slett ikke vakkert - men mest av alt slitsomt fordi jeg jo også kjenner at vannet befinner seg på andre steder i kroppen og gjør meg TUNG. Blir takknemmelig for alle råd og vink !
Progesta Care'n hjalp meg til å bli kvitt vannet i kroppen.... Hadde dype spor om jeg en dag brukte sokker, men det verste var vannet i fingrene syns jeg.... Prøv den, kan være den vil jelpe deg også ;)
Drikker grønn te jeg. Det funker. De dagene jeg ikke drikker te viser vekta dagen etter en betydelig vektoppgang og vannprosenten øker med mellom 15 og 20. Men kjøp grønn te på helsekosten. Den som selges i dageligvaren er ikke så effektiv.
Det stemmer det at jeg gikk til akupunktør i Sandvika - men hun nekter å behandle meg (?) fordi jeg responderer så feil i forhold til det hun mener ejg skal (nå høres dette svært uresiøst ut - og det er det ikke - men vi står hverandre antagelig altfor nære).
Fordøyelsen er som en berg- og dalbane - regelmessige opp og nedturer (om du forstår hva jeg mener fnis)
Muskel- og leddsmerter - JA i høyeste grad, men jeg tenker liksom ikke så mye på det fordi jeg har vent meg til å leve med det..... og så klager man jo ikke høyt må vite....
Tre år siden sist jeg hadde en forkjølelse - og bihule-ting har jeg aldri hatt trøbbel med
Akkurat nå tar jeg multivitamin, kraftige c-vitaminer, kraftige b-vitaminer
Du tenker så hardt og så høyt at det knaker helt ned til meg kjære Fedonisten !!!:D Kanskje jeg skal komme å få behandling hos deg ???:D :D
Det er flere terapeuter som har forsøkt å hjelpe meg med disse vannansamlingene - men ingenting har fungert så langt.
... evne til å konsentrere seg :D
Og joda det stemmer at jeg har familie i dine trakter.... og i tillegg skal mine foreldre flytte dit opp - så det blir mange turer etterhvert.
Hvor mye og hvor ofte trenger man slike behandlinger som du bedriver da Fedonisten ?? Nå spør jeg sikker mer enn tre vise kan besvare..... men det er jo ikke noe nytt når det gjelder meg :D
Kanskje tre vise hadde hatt problemer med å svare - men ikke jeg :lol:
Man kan få meta-terapi hver tredje uke - ikke oftere. ;)
:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.