< Tilbake til oversikten

Hva er dette med dårlig oversettelse av boka?

#1

Zoë sa for siden:

Har jeg kjøpt en verdiløs bok, nå som jeg har gått til anskaffelse av Atkins for livet til 398 kr?

Hva er galt med den?
Hvilke opplysninger er det som er feil?

Synes det er jobb stor nok å orientere seg i dette, uten å ikke skulle kunne stole på boka som er helt nyutgitt....:(


#2

Maz sa for siden:

Jeg ville ha klagd og forlangt pengene tilbake fra forlaget. Du har jo ikke fått produktet du kjøpte derosm oversettelsen virkelig er så mangelfull. Burde vært en massiv strøm av klager til forlaget. Synes jeg har hørt masse om dette nå og tenker med meg selv om noen har klagd til de ansvarlige?

Jeg er jo ikke en vanskelig og kravstor kunde:o :p


#3

HP sa for siden:

Boken er jo ikke verdiløs... Men du kan ikke følge det "etter boka" heller - da kommer du galt ut. Det er en bok som må leses noe kritisk, og endel fakta må sjekkes før du baserer "livet" ditt på dem... Mesteparten av feilene ligger i oppskriftene... De er IKKE Atkins... :rolleyes:

Vi er flere som har sendt klagemailer til forlaget... det er jo en plass å begynne! :p

Jeg har ikke kjøpt boken selv... jeg valgte den amerikanske utgaven... :)


#4

Zoë sa for siden:

Takk for svar!

Kan du fortelle meg litt om hva feilene ligger i - eller er de så mange at det blir en umulig oppgave?

Jeg leser godt engelsk, men grunnen til at jeg valgte den norske utgaven var at jeg tenkte den engelske oppskriftsdelen kanskje ville inneholde mange produkter vi ikke har i Norge?


#5

HP sa for siden:

De norske oppskriftene er direkte oversatt... Også har dem erstattet med feile matvarer... som fruktose... :eek: og finbakstmel... :eek: :eek:

Jeg har ikke fått lest boken selv, har lyst men spanderer ikke penger på det... :p

Hva som er feil, blir en litt umulig oppgave... Men for å si det enkelt, der er noen feil som er så grove at boken egentlig ikke kan kalles Atkins... Derfor lese kritisk, derfor ikke følge den etter bokstaven... Men jeg tror mye er bra også, masse teori osv... Der er det vanskelig å gjøre feil... :)


#6

Zoë sa for siden:

Jeg får gå til innkjøp av den engelske boka også, og satse på at jeg ikke synes det er altfor mye pes å forholde meg til de engelske måleenhetene....;)


#7

HP sa for siden:

Jeg ville nok lest den Norske... også brukt forumet som referanse jeg da... :)

I og med at du allerede har kjøpt... :p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.