< Tilbake til oversikten

Hvor mange karb. er det i brød??

Nett sa for siden:

Sitter her og lurer på hvordan jeg finner ut hvor mange karber det er i et speltbrød fra Helios. Kjøpte det til min mor i dag og det ser veldig godt ut - kansje jeg kan spise en skive pr. dag etter hvert??

Vekt tot. ca. 700 gr. - ca. 35 gr. pr. skive

Ingr:
siktet spelt (35%), vann, sam. spelt (12%), frøblanding (solsikkefrø, hirsefrø, bokhvete, sesamfrø, linfrø), speltkli (4%), havsalt og gjær.

Noen som har peiling på dette???

Nille sa for siden:

Helt umulig å vite hvor mange karber det er i brødet uten å ha nøyaktig næringsinnhold i gram. Normalt inneholder de 60-70 karber pr 100 gram.
Ikke lavkarbo akkurat nei.

Dessverre !

Helene sa for siden:

spelt brødet vi kjøper pleier å ha 41,5 karber.. men like vel for mye for lavkarbo :ja: men det er ganske lyst og veldig godt.. en veldig god erstattning for lyst brød for de som ikke spiser lavkarbo (burde ikke egnetlig alle gjøre det? :p)

janmesi sa for siden:

I en vanlig brødskive kan du regne 10-12 gram ren karbo. Men speltbrød smaker jo ganske godt, men straks man har sluttet med vanlig brød blir det lett å begrense det også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.