< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett kan du spise.....

Caxa sa for siden:

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=733

Sitter og følger denne tråden med stor interresse....

Har selv sendt inn ett spørsmål ang det at jeg gikk opp 5,8 kilo inne på vektklubben, med 1300 kcal om dagen... At jeg nå spiser mye fett, fra fisk, kjøtt og oljer, men ikke karbohydrater... Dessverre ser det ut til at hun ikke vil svare meg....

Derimot svarer hun sånn på dette spørsmålet, og lenger ned mener hun at inntaket av fett ikk bør overstige 28%

Det er rart siden mitt inntak er på 70 % nå og jeg går ned i vekt, helt etter planen mellom 1 og 2 kilo i uken ;)

Synd at disse ekspertene velger å utelate spørsmål de ikke vil ha, eller ikke kan besvare....

janmesi sa for siden:

Jeg spiser masse rømme, men i følge blodtypedietten (o) skal jeg holde meg unna det ... Noen som vet noe om det? generellt spiser jeg lite meieriprodukter egentlig.

Jeg spurte Dag (VP) om dette en gang, og mener kroppen kvitter seg med fettet gjennom "naturlige" kanaler, og at man lett vil oppleve kvalme og motstand i magen hvis man spiser for mye. Med andre ord: Kroppen regulerer det selv! (Det virker jo naturlig, ikke sant?)

Gratulerer med fremgangen, kjempebra jobbet!

Caxa sa for siden:

Jeg er også 0, og spiser rømme, cottage cheese, creme fraiche o.l men må holde meg unna fløte....

Har vært hos Karin (Næringsvett) og hun har funnet endel ting jeg bør holde meg unna, og melkeprodukter som fløte, brun ost, melk o.l er ikke noe for meg pga feilernæring på sykehuset når jeg var der så lenge....

Bare synd at en som er profilert lege innen faget fedme er så lite villig til å se at andre ting faktisk kan fungere...

Og JanMesi, jeg ble enig med Karin om å skrive den boken ;) Siden alle opplysninger om sykdomsbilde, opp og nedganger i vekten er så godt belyst i alt jeg driver med.... :) Har ennå siden min på VK og kan der gå tilbake til i fjor og se hva jeg spiste og hvordan det gikk med vekten :)

Legger også nå inn på VK det jeg spiser hver dag, og det er MYE mer kcal nå enn noengang tidligere.... Men som sagt det er lavkarbomat....

Så du får hilse Karin når du snakker med henne Jan ;)

luringen sa for siden:

hmm.. interessant det med fløte, og ikke de andre melkeprod. Hvorfor det tro?

Og det med fett som en sunn næringskilde; DEN må vi nok kjmepe lenge for..

Fjonken sa for siden:

Åssen gikk det her da.. Har du klart å overbevise fettfobikern?

Caxa sa for siden:

Hun svarte meg aldri :D

Jeg skal ikke overbevise noen jeg, jeg skal bare bevise at dette er det riktige for meg ;)

Fjonken sa for siden:

Spørsmålet ditt var nok for utfordrende tenker jeg.. Hun ble nok svar skyldig og overså det derfor glatt. Ta å still spørsmålet flere ganger og forlang svar. Fremprovoser et svar. Det kunne vært artig å se hva hun kom opp med da.

Fjonken sa for siden:

Vektklubbekspertene er litt for fastlåste i sitt ernæringssyn. Å få en sånn fastlege kan by på mer trøbbel enn man vil like. Mat og kropp og helse er for tett bundet sammen til å unngå det. Jeg har heldigvis en temmelig liberal fastlege. Han bytter jeg ikke bort for alt i livet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.