< Tilbake til oversikten

tunfisk i karry/sur søt saus

nøtta sa for siden:

hei jeg har kjøpt tre bokser tunnfisk i forskjellige smaker nå fordi påboksen står det 2 khd per 100 g i en boks er det 185 g.

Men nå lurer jeg påom dette er for godt til og være sant for sur søt saus erjo ganske sukret og det var store annanas og gulerot biter oppi , er næringsinnholdet bare for tunfisken for det er jo litt rart for det er jo meningen at man skal spise annnanasen og alt rundt :confused:

noen som har hørt noe om denne ?

nøtta sa for siden:

og fordi det er veldig godt da :D

nøtta sa for siden:

her er næringsinnholdet
tunnfisk karrisaus 43%,kokkosmelk,vann,solsikkeolje,eddik,karripulver,løk,sukker,salt,hvetestivelse,limejuice

energi per 100g: 169 kcal, 11g protein, 2g khd, 13 g fett

hm det kan jo ikke bare være tunfisken for det er det alt for mye fett til men hm 2 g khd :confused: men det er merkligst i den sur søte sausen da, også er det litt rart at alle smakene inneholder 2 g khd per 100 g ...........

silje sa for siden:

hmm.. jeg vet ikke jeg altså.. jeg spiste disse forskjellige tunfisktypene du snakket om til frokost en periode.. gikk ikke ut av ketose iallfall.. mer kan jeg dessverre ikke si..

silje:)

Fjonken sa for siden:

De boksene der smaker vrææææl. Bare så det er sagt liksom.. !;)

nøtta sa for siden:

synes de er gode jeg :)

raptor sa for siden:

Finns det ei øvre grense for hvor mange kalorier en kan få i seg på lavkarbodiett? Mener, man har jo lært at en voksen kvinne trenger ca 2000 kcal i døgnet. Skal man ned i vekt må man altså spise under 2000 kcal. Man skal ikke slenge for mye med oljeflaska før man dobler den mengden. Hvordan kan man da gå ned i vekt?

Hvitveis sa for siden:

Angående kalorier, så vil jeg si at de to ukene jeg prøvde Atkins induksjon hadde jeg regelrett problemer med å komme opp i høyt nok kalorinivå. Noen dager stoppet det rundt 900-1200 og andre dager, når jeg passet på å bruke nok olje etc. nådde jeg oppover mot 1600, men aldri aldri om jeg kom helt til 2000. Du blir faktisk grådig mett av å spise lavkarbo, uten å spise så voldsomt mye. Kjøtt, fisk og grønne grønnsaker er vel ikke de store kaloribombene heller...

Fjonken sa for siden:

Kalorinivået har ikke jeg problemer med å nå altså.. Men så hiver jeg på med oljer, meierismør, rømme og fløte på så og si alt jeg spiser. Velger det feteste fete av alt..Så ittno problem å nå opp i 2000 kcal pr dag.

Nille sa for siden:

Det skal normalt ikke telles kalorier på en lavkarbo diett. OM man teller er det ikke et fast tall for kvinner og et for menn, - det kommer an på hva du veier hvor mange kalorier kroppen din trenger. Det er jo ganske innlysende at en person på 100 kilo trenger mer energi for å holde kroppen i gang en en på 50 kilo.
[color=purple][/color]
Atkins hadde en tommelfingerregel som sa at OM du måtte telle kalorier, så var det mest optimale for vektnedgang å regne 10-12 ganger sin egen kroppsvekt i pund pr dag i kalorier. Ikke mye under 10, ikke mye over 12. Veier man 64 kg/141 lb (pund) bør man altså ikke ligge lavere enn 1410 kalorier pr dag og ikke over 1692. Men dette gjelder altså kun de som har mistanke om at de spiser for mye eller for lite og ikke går ned med vanlig lavkarbo kosthold. Spiser man etter "reglene" vil de fleste ikke trenge å regne slik.
[color=purple][/color]
Forøvrig veier en spiseskje olje ca. 14 gram og har ca. 120 kalorier. SÅ mye olje tror jeg ikke noen orker å drikke i løpet av en dag. :D
[color=#800080][/color]

Fjonken sa for siden:

Der tar du feil Nille.. Jeg orker tilogmed flere skjeer pr dag..;)

Nille sa for siden:

:p Pirkepinne !!
[color=purple][/color]
Ehhh :wacko:, en liten presisering, i tilfelle det ikke var klart nok hva jeg mente. ;)
[color=purple][/color]
Nå henviste jeg til et innleg som sa at man ikke skulle "slenge mye med oljeflaska" for man var oppe i 4000 kalorier pr dag. Det er SÅ mye olje jeg mener få orker. 2000 kalorier blir gresselig mye olje....
[color=purple][/color]
[quote] Finns det ei øvre grense for hvor mange kalorier en kan få i seg på lavkarbodiett? Mener, man har jo lært at en voksen kvinne trenger ca 2000 kcal i døgnet. Skal man ned i vekt må man altså spise under 2000 kcal. Man skal ikke slenge for mye med oljeflaska før man dobler den mengden. Hvordan kan man da gå ned i vekt?
[/QUOTE]

Fjonken sa for siden:

Akkurat.. Nå ble innholdet ditt helt korrekt og myyye bedre å forstå for de som er litt mer noviser enn meg..:D

Hvitveis sa for siden:

Nei, det er sant. Jeg teller egentlig ikke kalorier heller, men jeg får jo servert kalori-info gratis på fitday.com mens jeg teller karbene mine :D
Jeg har aldri før visst hvor mye kalorier jeg spiste...

Men det er vel ikke bra å spise for lite energirikt heller, hvis man ønsker en sunn vektnedgang? Er det ikke slik? Jeg synes å huske fra da jeg leste Fedons bøker, at hvis man får i seg for lite mat, reagerer kroppen med å lagre fett istedetfor å kvitte seg med det? Stemmer det, eller er jeg ute å kjøre nå?

Fjonken sa for siden:

Det stemmer. Med for lite energi går kroppen inn i sparebluss og senker forbrenningen slik at den få lagret energien i steden for å bruke den. Man opplever da stagnasjon, eller i verste fall og ofte vektoppgang. Høres ulogisk ut, men sånn er kroppen laget. Den merker lavt inntak av mat, forutser hungersnød og setter i gang overlevelsestaktikken. Så når man da øker på med mat igjen går vekta opp dobbelt opp, fordi kroppen ikke helt greier å tro at hungersnøden er avlyst. Den fortsetter med sin lave energiomsetning og lagrer nå så det monner. Derfor hurtigkurer på lavt energinivå ender opp med en enveisbillett til jo-jo-land. Og det gir på sikt varig ødelagt forbrenning og to kilo ned og 4 opp..

Hvitveis sa for siden:

LOL!:lol: Sorry, men jeg er så fryktelig visuell av meg, at jeg får bilde av sånne sære situasjoner rett opp på netthinnen. Jeg kan se meg selv for meg troppe opp på NSB sitt bilettkontor, eller kanskje hos Grete Roede, og spørre hvor mye den biletten koster... og ansiktsuttrykket på den som skulle svare.

Men: Ja, det stemmer altså. Da virket hukommelsen min sånn noenlunde da. :D
Man bør ikke spise alt for få kalorier.
Takk skal du ha Fjonken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.