< Tilbake til oversikten

Desserter

Kanari sa for siden:

Jeg ser det er mange fristende desserter her i forumet, det jeg lurer på er om disse blir brukt istedetfor "lørdagsgodtet", eller kan disse spises til hverdags etter middag? Jeg skjønner selvfølgelig at alt skal være med måte,men jeg har til nå hatt en spisedag i uken der jeg spiser det godteriet jeg har lyst på,men merker at jeg noen ganger kunne tenkt meg noe søtt i hverdagen også..Hvordan gjør dere dette? Håper noen kan hjelpe meg..:)

luringen sa for siden:

er nok bedre med litt god mat/desserter litt oftere synes jeg, så lenge det er innafor de karnebe du skal ha. Men kaker etc er vel ikke hverdagskost for noen?

Nille sa for siden:

Så lenge du holder deg innenfor karbegrensene og matvare grensene innfor din filosofi kan du vel bruke oppskriftene og spise det du har laget når du vil. Tror det er like mange her som spiser snadder midt i uka som i helgene. Hvorfor skal det begrenses til lørdagen liksom ? Kanskje som en "belønning" ? Eneste grunnen jeg kan tenke meg. Men det er jo "lovlig" godt i oppkriftene da. Ikke noen sukkerorgie.
[color=purple][/color]
De fleste her inne har vel erfart at vekttapet stanser opp eller iallefall går innmari seint om de spiser "alt det godteriet en har lyst på" (altså vanlig sukkerholdig godteri) en dag i uka. Den "metoden" har ødelagt mye for mange og derfor anbefales det absolutt ikke i en slankeperiode. Det er en avart av GR's kosemerker. På lavkarbo er det meningen at kroppen skal venne seg av med sukker - blodsukkeret kommer i ubalanse med et slikt megainntak - og det er jo akkurat det vi IKKE vil skal skje. Å ha en "snope-spisedag" funker nok for noen, men for andre får det konsekvenser som ovenfor og kan i verste fall utvikle seg til en spiseorgie som varer i dager og uker !

luringen sa for siden:

ja!! vi spiser lovlig snop...og føler oss myyye bedre..Jeg blir så uvel av å skeie ut atte..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.