< Tilbake til oversikten

Sukkerfrie produkter

Kanari sa for siden:

Hvordan er det med erfaringer rundt sukkerfri produkter og vektnedgang?Er det noen som vet noe om dette? Tenker da på cola light, fun light, lakerol o.l.

Fedonisten sa for siden:

Jeg tror NESTEN det er like mange erfaringer som det er aktive medlemmer på dette forumet når det gjelder sukkerfrie produkter. Og det gjør det jo litt vanskelig - og det er jo ikke det svaret du ønsker deg kan jeg tenke meg.... ;)

MIN erfaring er at jeg ikke opplever noen stagnasjon i vektnedgang som direkte følge av inntak av sukkerfrie produkter - men at enkelte av disse produktene gjør at jeg viderefører dårlige spisevaner (les: uvaner...). Veldig fort gjort å lure seg selv og spise større mengder av noe fordi 'det ikke er usunt' hvis du skjønner hva jeg mener.

Enkelte søtstoffer gir meg diare og mageknip, men det er også veldig forskjellig fra person til person.

Jeg tror det beste - det ABSOLUTT BESTE - er å venne seg av med søtbehovet i hverdagen, og heller si at i selskap osv. kan man unne seg noe ekstra. (dette betyr ikke at jeg får til dette selv altså - men jeg tror det er det beste likevel......)
[color=#afeeee][/color]
:klem:

Fjonken sa for siden:

Søttrangen øker når jeg inntar sukkerfritt snop. Så vil du bli kvitt søthunger er ikke sukkerfritt et alternativ egentlig.

Kristian sa for siden:

Fjonken har rett, søtsaker med ekte eller kunstig søtsmak vekker til live søttrangen. Det er herlig å ikke spise søte produkter i det hele tatt for da føler en ingen trang til kosemat. Ofte tenker jeg at ikveld skal jeg unne meg noe godt, for eksempel peanøtter, men det blir som oftest ingenting av fordi at jeg glemmer hele greia. Har ikke behov for sånt lengre:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.