Ja - det er noe du kan gjøre. Tar du omega-tilskudd? Pikasol f.eks, eller udo's choice?
Ellers så har jeg funnet en utrolig bra krem på apotek1, tror den heter decubal eller noe i den duren. Jeg har vært kjempetørr i huden de siste ukene, pga. ekstremt tørt inneklima, men jeg kjøpte denne, skrubbet huden med sånne hansker man kjøper på body shop eller wahtever, og smurte meg inn. Babyhud deluxe, helt herlig :ja:
Hmmm.... spiser du nok fett da? Min tidligere så tørre hud (spesielt leggene - IIIK :eek: :eek: ) har mirakuløst nok forvandlet seg til myk hud etter at jeg økte kraftig på med fett... Og selvfølgelig nok vann da..
Den kremen Mofe snakker om har jeg også hørt positiv omtale av. Body butter fra Body Shop er også deilig! Men det er jo ille når det går ut over ansiktet, det skjønner jeg godt. Får håpe at det bare er en overgang :klem::klem:
Kremen finnes også for sprukken hud, for ansiktet, for sår hodebunn, og som kroppsolje. Jeg har kjøpt den for hodebunnen i tillegg, og tester ut imorra.
Har tenkt tanken på for lite fett, men synes jo jeg dæsjer på med rømme over alt og steker i ordentlig smør.. Tar Mct-olje, men omega-tilskudd høres lurt ut...
Decubal er en kjempefin krem ;) Her i huset går det mest i a-derma siden minsten har atopisk eksem... men dette er ikke sånn vinterhud tørr.. dette er Sahara-desperat-kløing-tørrhet som nok har kommet med kostomleggingen...
Er en ikke-tørst person, så må nok fylle opp en flaske med vann og ha stående..skal prøve å kjøre på mest mulig..
Hei... Prøv å spis 4 ss om dagen med MCT, men jeg tror det er vannet som mangler.... Selv har jeg kjøpt med av de vannflaskene med tut, og fylt den med vann og litt sitrondråper, har gått fra 0,5 dl vann i løpet av dagen til 3 liter :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.