Heisann! Jeg er ny her på forumet, og starter min første dag på ketolysekuren i morgen, håper boken og vitaminene kommer til da:rolleyes:
Jeg har lest en del om dette, og mener selv jeg skal greie meg fint. Ønsker meg likevel litt hjelp på å finne gode oppskrifter, der det også står hvor mye en skive, et kakestykke, en bolle osv videre inneholder av karbs. Kan noen der ute hjelpe meg?
Og en ting til, drikker dere melk?
Mitt største problem blir nok melk og brød.. :eek:
:D Som Albertine sier; det behøver du ikke vite, siden vanlige skiver, boller og kakestykker er "off limits" på ketolysekuren.
MEN om du går inn i oppskriftsforumet her på siden vil du finne masse "bakst" med alternative ingredienser som er tillatte på kuren. Og i de fleste der står karbeinnholdet i oppskriften...om det var det du mente...
Du kan godt drikke melk, men i begrensede mengder, siden du kun skal ha i deg 15 karber pr dag.
Velkommen Chanel!:)
Gratulerer med godt diettvalg! Flott at du har bestillt boken og tablettene. :)
Jeg synes det er veldig viktig at du leser den grundig før du starter med kuren, da får du en god innføring i hva den går ut på. ;)
Da vil du se at både vanlige kaker, brødskiver og boller må du styre under. :rolleyes:
Når du går på kuren skal du ha ca 15 g karbohydrater daglig. Mesteparten av dette bør være fra blandet salat og grønnsaker. Melk inneholder 4,7 g karbohydrater pr.100 g så hvis du drikker ett glass melk til dagen bruker du opp 9,4 g karbohydrater. Av melkeprodukter bør du derfor heller bruke litt fløte, rømme eller creme fraiche. :p
Det er også viktig å få i seg nok væske,- gjerne 2 -3 liter vann/mineralvann.;) www.ketolyse.no gir ellers masse god informasjon og i forumet der vil du bl.a.finne mange flotte oppskrifter som passer til ketolysekuren. Der svarer også dr.Torkil Andersen, nesten daglig på spørsmål.;)
Lykke til med en fantastisk kur!:)
Hei Chanel
Ehh, hvordan går det med boller og ketolysekuren ? ;) :o
Jeg håper du har fått lest boken og er kommet godt i gang. Du får god støtte og veiledning her på forumet. Du vil møte ferskinger og veldig garva typer som vet en masse. Jeg håper du finner deg til rette.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.