< Tilbake til oversikten

Hvor mye vekt taper man ?

marchus sa for siden:

Hvor mye kan jeg egentlig forvente å gå ned i vekt pr uke med Atkins. Jeg er rundt 1.85 og veier 90 kg i dag skal ned rundt 10 kg til normalvekten.

Men er det slik at folk kun går ned 2-3 kg i mnd, så er det vell andre kurer som er bedre og raskere ?, eller ?!

Håper på et svar, jeg begynner å bli litt frustrert over hvilke kur jeg bør velge ?

Huldr sa for siden:

Hei Marchus, og velkommen hit! :)

Hvor fort du går ned er avhengig av mange faktorer, en av dem er faktisk hvor mye du trenger å gå ned. 10 kilo er ikke særlig mye, og da vil det ikke gå superraskt. 2-3 kilo i måneden er IKKE sakte for en med bare ti kilo overvekt... Klart du kan gå ned fortere, men det er ikke bra for kroppen din. De kiloene du taper på en hurtig-diett har en tendens til å komme på igjen med noen kilo attpå, såkalt jo-jo-slanking...

Husk at Atkins IKKE er noen kur, men en kostomlegging. Du kan ikke gå tilbake til et vanlig høykarbokosthold etterpå, men du kan øke gradvis til du når det karbohydratantallet der du hverken går opp eller ned. Hvis du bare er på jakt etter en lettvint slankekur bør du ikke velge Atkins. Men hvis du har lyst til å slippe sult, søtsug, få mer energi, bli passe slank og få en sunn kropp - kanskje til og med bli kvitt eventuelle plager (med hud, mage etc) - DA bør du prøve Atkins. Kan ikke garantere at det fungerer for deg, fordi vi alle har litt forskjellig fysiologi. Kanskje f. eks Lindberg passer bedre for deg. Men det finner du ut av.

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.