Da jeg handla i helga fikk jeg tilbud om å kjøpe bjørkesukker. Skal i følge butikkdama på life være et sunt alternativ til sukker. Men 50 gr karbs pr 100 gr vare gjorde meg meget skeptisk og jeg lot være å kjøpe det. Men hva er bjørkesukker og er det noe godt alternativ?
Det vet jeg ikke... :) Det er vel et definisjonsspørsmål om bjørkesukker er kunstig eller naturlig. Vet ikke hvordan man fremstiller det jeg... :)
Sukkeralkoholer er fremstilt av sukker (i dette tilfellet bjørkesukker) og har null karber, mens bjørkesukkeret etter det du sier har 50 pr 100 g... Det er vel den store forskjellen sånn praktisk sett. Og så det at xylitol og andre sukkeralkoholer virker ganske kraftig på tarmsystemet da...:cool:
Jeg har drukket bjørkesaft en gang i tida, og det er noe av det verste jeg har smakt...:eek: Men jeg trooor det sukkeret er raffinert... er vel det hvis det er hvitt? Og da har det nok ikke noe smak... Om det er bra eller dårlig kommer an på øyet som ser :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.