jeg barer lurer paa om noen kan fortelle litt om den , veit det er fedonisten som har introdusert "oss" for det ! men kan jeg faa noen erfaringer , link , naeringsinnhold ++
Jeg er faatt en saann dilla paa yoghurt bakterier periode og har saa lyst og kjope meg yoghurt maskin ! er det noe vits ? er den i butikken like bra ? naturell og blander med smak .....
hm litt rotete dette her , men saann er det bar eom dagen !
Du lager den sjøl og den er faktisk den eneste yoghurten jeg tåler.
Det er en probiotisk yoghurt og inneholder over 60 millioner mikroorganismer pr gram. De fleste andre inneholder maks 10 mill. Det er 4 bakteristammer som er avstemt mot hverandre, de fleste andre produkter har to stammer. Den er rik på kalium og fosfor, høyverdig myseprotein, rik på taurin og glutamin. Inneholder mange antistoffer som forbedrer immunsystemet. Rik på naturlige B-vitaminer. Den inneholder oligofruktose som er et ballaststoff som hjelper å transportere sunne bakterier gjennom det sure muljøet i magesekken og plassere den på tarmslimhinnen. Den inneholder ikke sukker, stabilisatorer og konserveringsmidler. Holder seg ca. 1 ukes tid i kjøleskapet.
.....tror det var alt. Når Fedonisten kommer fra ferie kan hun korrigere om jeg har skrevet noe feil eller glemt noe !
Du kan bruke den i smoothies eller smakstilsette den med det du har lyst på. Knallgod !
Hæ? Er du sikker på at vanlig yoghurt inneholder så mye som 10 millioner per GRAM? Et lite beger yoghurt er jo på 125 gram, da vil det jo si at et slikt beger inneholder langt over en milliard melkesyrebakterier, det trodde jeg ikke? Det er jo bedre enn mange melkesyrekapsler. Da lærte JEG noe nytt idag...
Fitline sin (feks 125 gram) inneholder altså 7,5 milliarder melkesyrebakterier, det samme som en av de sterkeste tablettene fra helsekosten som koster 4-500 kr for en boks? Må nesten få kjøpt meg noe sånt.
Det er snakk om mikroorganismer da.... Har dobbeltsjekket - og det er det som står i FitLine brosjyra mi...
[color=purple][/color]
Men for sikkerhets skyld kan vi spørre Fedonisten når hun kommer hjem !
er det all in one 1000 yoghurten du har kjopt nille ? trenger du maskin ? er fitline yohurt maskin det samme som vanlig yoghurt maskin ? hvordan er smaken er det noen som har naeringsinnhold ?
dette skal jeg virkelig bestille skal hjem til paasken tror dere jeg rekker og faa det til da ?
Ja, jeg kjøpte hele pakka. All in one 1000 yoghurten, yoghurt "maskinen" - vet ikke om det er "vanlig" yoghurt maskin. Det er en stor termo beholder hvor man setter en plastboks (denne fylles med utrørt kulturpulver i melk, eller soyemelk eller hva du bruker) tett lokk settes på, fyller varmt vann på til kanten og setter på ytterlokket. Lar det stå i 12 timer +/- og vips, så er yoghurten ferdig. Den er god på smak, selv usøtet. Du kan jo sette til mer smak etter den er ferdig hvis du vil. Søtstoff, bær etc. Jeg bruker den helst i smoothien min jeg. Sambo bruker den til musli etc.
[color=purple][/color]
Næringsinnhold pr dl:
[color=purple][/color]
Total: 43 Fat:0 2 5% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:4 17 45% Fiber:0 0 0%Protein:5 19 50%Alcohol:0 0 0%
stiiilig , gleder meg alt , her nede er det veldig populaert med yoghurt maskin , har oppskrift paa hjemmelaget yoghurt med og uten maskin og oppskriften er helt lik, det er vist bare enklere og faa bedre resultat med maskinen fordi den har korektt teperatur. I oppskriften uten skal den staa et lunt sted ...
Nei, ikke gram, prosent. Dvs. totalt kaloriinnhold består av 5 % fett, 45 % karber og 50 % protein. Men det er ikke store forskjellen i prosent og gram i dette tilfellet da.
[color=purple][/color] 1 liter gir 430 kalorier, 2 gram fett, 42 karber, 47 gram protein
Dvs. 5 % fett, 45 % karber og 50 % protein.
[color=purple][/color] 1 dl gir helt nøyaktig 43 kalorier, 0.2 gram fett, 4,2 karber og 4,7 gram protein
Det smaker veldig likt gresk yoghurt naturell.......syns jeg da :) Yoghurt er yoghurt, det vil alltid smake litt "surt". Så smaksetter du med det du liker.
Jeg har mer dokumentasjon og tall på denne yoghurten hvis noen er interessert. Send meg en PM med mail-adressen din på hvis du vil ha det tilsendt.
Yoghurten har forresten nå fått patent - i tillegg til to av vitamintilskuddene.
Nøtta: Fra du bestiller går det 2-5 dager til du får produktene. Send meg gjerne en PM så kan jeg ordne bestillingen for deg - og avtale levering når du vet du er hjemme. Hvor bor du når du ikke er i Norge forresten?
Iset: tror jeg har anbefalt deg denne yoghurten tidligere også pga. ekstremt høyt antall bakterier - til gunstig pris..... Absolutt verdt et forsøk.
SiljeVanilje: du kan bruke soyamelk, havremelk eller rismelk. Eller ku-melk. Eller geite-melk. Jeg har kun brukt H-melk selv - for da syns jeg konsistensen blir best, og min erfaring er at selv de med melkeintoleranser kan bruke yoghurten selv om det er brukt ku-melk.
Når det gjelder kostnader i tillegg til selve produktene anbefaler jeg dere å betale med VISA - for da slipper man i hvert fall oppkravsgebyr.
du er ikke dum !! bare jeg som tenker litt rart , siden Nille la inn naeringsinnhold paa en liter yoghurt laget av h-melk, da tenkte jeg at 1 liter yoghurt inneholder 1 liter h melk og en liter h-melk inneholder mer enn 2 g fett, derfor skjonte jeg ingen ting ,
saa spm mitt var vel egentlig ingen ting, bare tenkte litt hoyt, men noen kan sikkert si hvis de vil hvor mye h-melk det er i en liter yohurt for da kan jeg bli enig med meg selv !!
Hvis vi fortsatt snakker om FitLine yoghurt - så lages den av 1 liter H-melk ja... og da blir den best, etter min mening.
...nå ble du vel ikke akkurat klokere kanskje...? For sikkerhets skyld setter jeg inn næringsinnholdet i yoghurten - så kanskje du blir enig med deg selv eller noen andre da? :p
Næringsinnhold
(1 liter ferdig ALL-IN-1000 YOGHURT med 3,0% melk)
Energi: 1806kJ
425kcal
Protein 47 g
Kolhydrater 42 g
Fett 1,7 g
Kalsium 1440 mg
Magnesium 250 mg
Fosfor 1340 mg
ALL-IN-1000® probiotika inneholder omtrent 30 ganger mer mikroorganismer enn en vanlig yoghurt!
Følgende nyttige tarmbakterier finnes i All-in-1000 Yoghurt:
Dessuten inneholder yoghurten inulin, som har en prebiotisk virkning, dvs. den innholder ikke-fordøylige oligosakkarider som øker veksten av visse snille tarmbakterier bl.a. bifidobakteriene.
Fitline All-in-1000 Yoghurt er produsert etter strengeste farmasøytiske standard, og er godkjent og merket GMP. FitLine All-in-1000 yoghurt har nå også fått patent.
[size=3][/size]
:klem:
[font=Century Gothic][/font]
nå tror du sikkert at dette er en dårlig vits men jeg får bare ikke dette til og gå opp :o
for yoghurt krymper ikke sant så av en liter melk blir det mindre en en liter yohurt ? altså en "porson" (en sånn bolle) med fitline yoghurt lages av 1 liter h-melk 650 kcal + en pose fitline pulver 150 kcal = 800 kcal
hvordan kan da en liter yoghurt inneholde 425 kcal :confused: en liter burde jo da inneholdt mer enn 800 kcal eller ihvertfall ikke mindre. Og hvor blir fettet av ? blir det mindre når man lager yogurt ?
Ps: jeg skriver bare opp kcal for enkelthetens skyld men for det ikke til og stemme med khd, protein og fett heller ....
jadda ! bare steng tråden hvis dette spm går deg på nervene :D ser jo at det står på pakka så veit jo at dere har rett men bare skjønner det ikke ...
ja det tenkte jeg først, det var derfor jeg (for en liten peridode) var tilfreds med svaret over men en liter melk og en toppet ss pulver som løser seg opp er bare millimeterne fra en liter melk......
:lol: Jeg kan jo ikke annet enn le av deg da Nøtta.... :lol: Og så er jeg fristet til å si: Yoghurten skal SPISES - ikke LESES.... :lol:
:hjelp: Skjønner du er forvirret - jeg skjønner ikke nødvendigvis HVORFOR du er forvirret, men forvirringen er der. Helt tydelig :ja:
:blinke: :wacko: :forvirret
Jeg har ikke tid til å svare så utførlig nå - for det er tydelig at jeg her trenger å gå vitenskaplig til verks. (nå erter jeg ikke - og mener ikke å være ekkel heller altså :klem: ) Skal på jobb nå og er ikke tilbake før nærmere midnatt, så svar får du tidligst i morgen.
:lol: må le litt selv også da, men denne problemstillingen går meg på nervene , jeg får den ikke ut av hodet den er jo like ulogisk som at ørken på norpolen !
jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i :cool:
Så deg ikke no' på stasjonen jeg :nei: Har du sitti her og venta hele dagen??? Med nerver og hele pakka??? :geip:
:nei: Denne problemstillingen er ikke ulogisk i DET HELE TATT :nei: Men du tenker matematikk du nå - ikke ernæring og biologi.
I matematikk har du lært at 1 + 1 = 2
I sexologi blir ofte 1 + 1 = 3 :lol:
Dette handler om noe annet. La oss se på problemstillingen du blir gal av:
Det første du har hengt deg opp i; om hvorvidt en liter melk + en pose med pulver blir mindre enn en liter yoghurt. Det da kan du finne ut av det på en lett måte. Bruk desilitermål…..
Det andre du henger deg opp i er et kaloriregnskap. En kalori er ikke en kalori får jeg lyst til å si da. For det er det ikke. Dessuten må man bruke litt logikk og sunn fornuft – og en dæsj med kunnskap om ernæring. La meg bruke noen eksempler:
Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.
Et av nøkkelordene er forbrenning….
Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.
oj takk for grundig forklaring, men jeg regner IKKE kcal men somjeg skrev i innlegget over jeg lurer på hvor fettet blir av også , ikke fordi jeg vil ha mindre av det men fordi det er ulogisk :confused: for atte
1 liter melk + pulver = ca 35 g per dl = 3,5 g
nå har jeg laget yohurt (herlig foresten) det er en liter så hvorfor blir det da slik:
1 liter yoghurt = 1,7 g
det stemmer jo ikke !!!!!!!!!
men du snart stenger sikkert Nille tråden :lol: men atte jeg må jo være helt blond men for meg er dette sinnsykt ulogisk
nå vurderer Fedonisten sikkert og legge ned bedriften i håp om at nøtta ikke skal bestille flere forsyninger
Sett deg rolig ned. Pust med magen. I går skrev jeg følgende:
Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.
Et av nøkkelordene er forbrenning….
Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.
I dag kan jeg - siden du fortsatt ikke skjønner hvor fettet blir av - legge til;
Når bakteriene 'eter og gasser seg' i yoghurtbasen under tillagingsprosessen, så spiser de fett. De er 'fett-etere' for å kalle det noe. Da blir fettet borte. Bakteriene legger på seg - men fett i mat er ikke det samme som fett i kroppen (det snakker vi om på mennesker også) - men 'vektøkningen' er i form av proteiner. Akkurat det samme som skjer med f.eks. en kalv som jeg nevnte tidligere (over her).
Skjønner du NÅ da? tørker svetten - og gir snart opp.....
ja så du skjønte det ikke med en gang du heller nei :cool:
men nå kom jeg på en liten oppdagelse jeg gjorde her jeg stekte sånne brekk bønner i masse olje også med kyllinfillet, det badet i olje. Så slang jeg oppi tre ss krydder ost (philadelphia) og vips var all oljen borte den bare sugde den inn, altså den ble ikke borte da, men det ble litt sånn svamp efekt.
Og det står jo overalt at yoghurt er bra når man slanker seg for den trekker til seg fettet i maten :eek:, men jeg vil jo ha fettet i maten men ikke på kroppen .......
da burde man ikke ta tran og yohurt samtidig da ? nei den var litt vel fanatisk :o
jaja men fedonisten du må sjekke det nederste innlegget på side 2 :dulte:jeg bøyer meg i støvet ;)
:lol: ja det synes jeg du fortjener nå, jeg tenkte på det innlegget der det gikk opp for meg at det var logisk !
jaja men du det var veldig god smak synes jeg mye søtere en yoghurt naturell , men den ble litt tynn enda den stod i 11 timer men jeg skal la den stå i tolv neste gang, men gøtt varre :cool:
Når dere bestiller fitline yoghurten, bestiller dere da "Fitline all in one 1000" 6 x 50 gram? Er det da nok til 6 liter yoghurt?
Og jeg finner så lite info om produktet på nettsiden... Kunne gjerne tenke meg å lese litt mer om det. Og det står ikke noe om porto såvidt jeg kan se. Har jo skjønt at jeg bare er nødt til å bestille dette produktet :D
Er det en fordel å bestille gjennom deg, Fedonisten? :p
6 x 50 gram er nok til 6 liter yoghurt ja. Jeg har mer info om produktet og kan sende det til deg på mail - hvis du gir meg mailadressen din. Send meg den på PM du hvis du vil.
Portokostnader avhenger av totalvekt vettu - og da blir det vanskelig å spesifisere på en nettside. Siden det er forskjellig hvor mye hver enkelt bestiller. Det er vanlige portotakster (posten sine).
Personlig syns jeg nok at Fedonisten er lettere å hanskes med for bestilling enn den nettbutikk-løsningen, og det KAN jo virke som det er flere her som syns det også :lol:
:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.