Goggen sa for siden:
He-he. Fant denne artikkelen. Fra VG's slankesider selvsagt. Hvis den er lagt ut før så si ifra, så kan jeg slette den.
Men her er den:
www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112352
Goggen sa for siden:
He-he. Fant denne artikkelen. Fra VG's slankesider selvsagt. Hvis den er lagt ut før så si ifra, så kan jeg slette den.
Men her er den:
www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112352
Fjonken sa for siden:
En gruppe som spiste fettfattig mot en gruppe som spiste det de ville..og konklusjonen var at den fettfattige gruppa holdt vekta best..
Logisk da..når man spiser det man vil av både karber og fett og proteiner blir man feit. Det veit vel vi her inne på lavkarbo?
Hvorfor sammenlignet de ikke fettfobikere mot karbfobikere? Nei, for da ville resultatet vært helt anderledes og det kan man jo ikke skrive om i avisa....
Faaaan heller. Denne artikkelen hviler på forskning uten rot i virkeligheten. Blir så forbanna over sånt sprøyt!
themonk sa for siden:
Jeg liker at de trekker inn Atkins i dette, ettersom kontrollgruppa "spiste hva de ville". (Det er vel kanskje litt forskjell på Atkins og på å spise hva man vil?) Det illustrerer bare uvitenheten og fordommene rundt lavkarbodietter, og medias ønske om å lage gode nyheter.
Jeg har ikke egentlig så veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke leser aviser for tida.
Kristian sa for siden:
Dette var gode poeng themonk:)
205gti16v sa for siden:
Einig, sitter heller å diskuterer på lavkarbo.no enn å fordumme meg i VG:D
Skorpia sa for siden:
Har lyst til å si en masse. Lavkarbo er sikkert ikke for alle,men for oss som har prøvd alle andre muligheter til å gå ned i vekt,og ingenting annet fungerer.
Du blir hva du spiser er sikkert ok,for mange.
Og de fleste andre ærneringsråd ol. så lenge det fungerer.
Men for min del vet jeg at jeg må spise lavkarbo og mye fett(mye sunt fett)for å fungere.Spiser jeg mat etter hva ernæringsrådet sier går jeg opp i vekt. Og det har mye med at jeg blir så sulten når jeg spåiser karbohydrater(tror jeg)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.