Kan noen her gi meg kloke svar på hvor mye jeg må ha tjent i fjor for å få stemplingspenger?Ikke de siste tre årene,men kan noen gi meg svar på for i fjor.Vet at det skal være 1,5G for i fjor,og 1,5x60 699 (grunnbeløp) er da 91048,50..
Er jeg på bærtur?Jeg har tjent endel over dette og alikevel får jeg avslag for jeg ikke har tjent nok.Dersom Aetat regner de siste 3 årene stemmer det at jeg ikke har tjent nok,men for i fjors grunnlag mener jeg at jeg har krav på dette.
Aetat her er helt håpløs og kommunisere med her,derfor jeg spør om det finnes kloke sjeler på slike ting her? :(
Jeg blir så oppgitt på offentlige kontorer:mad:
Dagpenger er begrenset oppad til ca 200' i året, uansett hvor mye du har tjent de siste tre år. Ved beregning under det mener jeg at de kan bruke det du tjente siste 3 eller 6 måneder som grunnlag. A-etat er helt håpløst! Finner du ut av det her: www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=36433 ?
Jeg mener at minste grensen for å motta arb.ledighetstrygd er 91050kr,det du viste meg var hvor mye jeg vil få.Men uansett jeg jobbet bare halve året i fjor og tjente ikke så mye som 200000 heller,men man kan få stempling inntil beløpet 6G,det regnes ikke høyere dagpenger enn dette.
Jeg har tjent 25000 mer enn det tallet jeg har kommet fram til er minstekravet..Og alikevel hevder de jeg har tjent for lite!jeg har ikke fått årsoppgaven fra bedriften,men har jo siste lønnslipp å vise til..:mad:
Min erfaring er at om man forholder seg saklig til Aetat, så er de greie. Men jeg har bare erfaring angående attføring, og ikke arbeidsledighetstrygd.
Når det gjaldt rehabpenger (trygdekontoret), så er det slik at de skal bergne siste tre år, ELLER siste tre måneder - og velge det som er fordelaktig for MEG. Jeg vet ikke om det er det samme i Aetat? Vet bare at mitt rehabpengegrunnlag ble videresendt til aetat, og at jeg får like mye. (rehabpenger er 66% av sykepengegrunnlag, mener arbeidsledighetstrygd skal være det samme, broren min får det samme.)
Jeg vet også at om man sier opp jobben selv, tar det tre måneder før man har rett på noe (men det vet du sikkert :) )
Du har vel en klagefrist på 6 uker, tror jeg? Jeg synes du skal skrive ut lønnsslippene dine fra siste 3/6 måneder, og ringe dem, og be om et møte - for deretter å vise dem papirene.
Hvilken del av halvåret i fjor jobbet du? Jeg mener å huske at det var siste halvår? For du kunne jo ikke forutsi første halvdel av fjoråret at du kom til å bli arbeidsledig, liksom..
Jeg jobbet første halvår,så flyttet jeg.Men det regnes ikke ut i fra i år overhodet,de går på fjorårets ligning eller de siste 3 årene,og da sliter jeg for det sistnevnte.Men for i fjor mener jeg at jeg skal ha rett til dagpenger,og klagefristen er gått ut.Jeg får levere inn en ny søknad,legge ved siste lønnslipp og be de om å regne fra fjoråretsligning,ikke de siste 3.
Nei,det nytter ikke å snakke på høflig måte til de her,de er altfor arrogante,og da er det også vanskelig å forholde seg høflig til de.
Jeg var der i september i fjor og spurte om jeg kunne søke,men jeg måtte vente til januar siden i 2004 tjente jeg for lite,men i januar lignet de 2005,og da tjente jeg mer enn den minstekravet,og alikevel får jeg slag i ansiktet at jeg ikke kvalifisere til dagpenger!?:mad:
Og en annen ting med dette er at da går jeg glipp av fødselspenger også.Hadde jeg fått dagpenger fra januar,hadde det gått fint,men nå må jeg klare meg med en engangstønad på 33000!Klart jeg er bitter og oppgitt.Hormonell som jeg er for tiden orker jeg ikke løpe på kontoret dems i hytt og pine og klage.
Tror det ennå er 8 uker,jeg da.:rolleyes: 3 måneder er jo et kvart år jo!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.