< Tilbake til oversikten

Lavkarbo i Tyskland / Berlin?

#1

AnnaV sa for siden:

Så Litajente hadde fått mange bra svar om lavkarbo-produkter å handle med seg fra London - noen som har peil på Berlin? Drar dit i helgen....:)


#2

themonk sa for siden:

Oh oh oh... Du må få med deg Berliner Kaffeerösterei. (Ta grønn rute U-bahn 15 til Uhlandstrasse. Adressen er Uhlandstrasse 173.) Der selger de økologisk 100% sjokolade med 2% carbs. At det er den beste sjokoladen jeg har smakt er ikke akkurat en ulempe heller. Chacao Puro heter den. Jeg venter en pakke i morgen fra Berliner Kaffeerösterei faktisk. Berlin er Europas sjokoladehovedstad.

Atkin's finnes dessverre ikke i Tyskland. Lite low-carb produkter å finne der. Og det er det største molbolandet i verden når det gjelder restriksjoner på kosttilskudd og urter. Dessverre. Men hvis du er glad i sjokolade og kaffe, så er du heldig. :)


#3

AnnaV sa for siden:

eeeelsker kaffe og sjokolade...men spiser bare sukkerfri sjokolade - åssen er utvalget der på kefferøsteriet ditt?


#4

themonk sa for siden:

Den jeg fortalte om, Chacao Puro, er ikke tilsatt noe sukker. 100% natulig og økologisk. Helt rått. :D De har bra utvalg på Kaffeeröstereiet. Og så har de sukkerfri aromasirup. Du kan sikle litt på hjemmesiden deres. www.berliner-kaffeeroesterei.de/shop/

Se spesielt på Schokolade -> Tafeln. Der har du 20 sider med ulike sjokoladeplater. I tillegg selger de ristede kakaobønner. Masse forskjellig te har de også. Mye spennende. Verdt et besøk.



#6

Helene sa for siden:

AnnaV: 100% sjokolade må være sukkerfri da.. kan ikke tilsette sukker og si det er 100% sjokolade :p


#7

AnnaV sa for siden:

Ja... Men så kan jeg være USEDVANLIG treig, da... :D Hehe.


#8

Oban sa for siden:

Dette ser da lovende ut.
Jeg skal til Berlin til helgen og da må jeg prøve å få med meg "Berliner Kafferösterei".
Dessverre er flere av linkene over utdaterte (finner ikke produktet).

Hvis det er noen som har noen gode tips om hva en uerfaren lavkarbo-entusiast bør se etter i en slik butikk, er jeg svært interessert.


#9

StineK sa for siden:

Drar kanskje til Tyskland snart og fant denne tråden - uten så mange tips som jeg håpte på. Google ga meg denne linken til info og forum for oss som knoter litt på tysk:

lchf.de/



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.