< Tilbake til oversikten

Atkins bake mix og crunchy almond crisp? Hjelp!

Amagetha sa for siden:

Hei :) Noen som vet hvor i Oslo man kan kjøpe Atkins bake mix quick qusine og den der crunchy almond crisp? Må da være noe sted.. Har ikke spesielt lyst til å handle på nettet pga fraktomkostninger.. er tom for penger omtrent.

Og er det noen her som har prøvd dem? :D

Kia sa for siden:

jeg har prøvd bakemix smakte fy og fysj og dyrt... spar heller pengene dine...

Skuffet...

Fjonken sa for siden:

Vel, andre her sier at Atkins bakemix er helt ok. Det er vel smak og behag. Ser mange bruker bakemix som igrediens i ulike oppskrifter. Tror det er cluet. Ikke se på Aktins bakemix på samme måte som man ser på vanlige posekaker.

Albertine sa for siden:

Bakemixen er fin til sitt bruk, og bør brukes i små mengder sammen med krydder. Jeg kunne ikke vært foruten. Pannekakene mine smaker kjempegodt!

AnnaV sa for siden:

Jeg er kjempefan av bakemixen til Atkins - hjelper godt på varieringsevnen, og noe fy-smak kan ikke jeg detektere. Synest den er brillefin, jeg. (Men vet ikke hvor i oslo du får kjøpt den .- I bergen får du den på helsekost-sjapper, Mega, Rimi og Safari, iallefall)

Iset sa for siden:

Jeg har brukt bakemixen til panering av kyllingfileter, nam nam. :sikle:

Almond Crisp, er det en Advantage-bar? Den smaken selges visst ikke i Norge (enda).

Amagetha sa for siden:

Ah tusen takk for masse svar :D Herlig!

Iset: Almond Crisp er en frokostblanding. :) Jeg fant den ikke i butikken, men jeg fant Morning shine muesli... 7 g net carbo pr 25 gram porsjon. Tenkte prøve den med Rice dream-melken jeg kjøpte, sånn til frokost :) Sånn for variasjonens del.

Jeg fant ikke bakemix :((( Var på to helsekost, en meny, og en mega.. i morgen skal jeg prøve å sjekke på jacobs, der har de i alle fall masse utvalg! ;h n[ ble dette plutselig et amerikans tastatur_ hjelp lol eh hva har jeg tasta feil n[ da

Amagetha sa for siden:

Og, saa lurer jeg paa om det er ok aa bruke soyamel og glutenmenl, og veit noen hvor mye karbs det er i det. Naa finner jeg ikke spm.tegnet. hehe. Huffda.

Planen var aa bruke bakemix, soyamel, eller glutenmel i en pizzabunn, nemlig! Har saaa lyst paa pizza naa altsaa..

Albertine sa for siden:

Soyamel er noe annet enn soyaprotein, du vet det? Jeg ville heller brukt soyaprotein.

Amagetha sa for siden:

Hmm.. soyaprotein? Hvor finner man saant?

Iset sa for siden:

Aaah. Jeg ser de har noen Atkins frokostblandinger på Ultra. :D

Amagetha sa for siden:

:D Som i matvarehuset Ultra?

Iset sa for siden:

Ja, den butikk-kjeden som heter Ultra. :D

De har ALT. Ser jeg reklame for noe nytt, er det bare å kjøre rett til Ultra og der har de det i hyllene. Det er jo ikke en ting jeg ikke finner der. Eneste som er "dumt" er at de selger Oreos, tilogmed med sjokoladetrekk!!! Jeg elsker jo Oreos og kan ikke gå forbi hylla uten å kjenne en sterk tiltrekning fra esken... :lol:

Melania sa for siden:

På Smart Club har de Atkins produkter, og 500 grams poser med malititol vingummi.....

Amagetha sa for siden:

Oh smart club, ja... men der maa en vel ha medlemskort?

Men skal i alle fall ta meg en tur og kikke paa ultra i morgen, da.. Det blir spennende hihi. Synd jeg har saa lite penger naa, men. Veeldig spent paa om jeg synes det smaker vondt, jeg er litt pysete, hehe. Men hadde vaert helt supert om jeg fikk til aa lage en ok pizza av det :D Gleder meg.

Oreos har jeg heldigvis ikke smakt. Det er en ting mindre aa fristes av, hihi. Puh. Jeg har vanskelig for aa gaa forbi nystekte broed og kaker og alt. Huff

Helene sa for siden:

menne denne rismelken du kjøpte.. er det ikke masse karb i den?

Amagetha sa for siden:

Nei, 0,1 pr dl :) Den var forresten kjempegod!

Amagetha sa for siden:

Åh neeei, vet du hva... der tok jeg feil.... så på proteiner... :((( 9,4 karbohydrater pr dl!

Fjonken sa for siden:

Sjekk ut soyamelka i steden. Kan hende den har lavere karbsnivå. Men om den smaker no godt det er jo en helt annen sak.

Noen som vet karbsnivået i kokosmelk forresten?

Siljevanilje sa for siden:

provamel soyamelk
natural 0,1 karbere pr 100 ml
mens vanilje ( min favoritt) har 6,2 karbere pr 100 ml

litt av forskjell. vaniljen smaker desidert best.

Amagetha sa for siden:

Takktakk.. har fått kjøpt en med 0,1 pr dl nå.. hehe.

Fjonken! Kokosmelk... varierer en god del, den laveste jeg har funnet er på 2,4 karbs, men den har jeg ikke funnet siden. Normalt har butikkene en med 3 karbs i pr 100 gram. Jeg bruker det til svinekjøtt eller kylling, nam nam. Blir en helt nydelig saus av det :)

Amagetha sa for siden:

Forresten så var jeg på Ultra i dag!

Fikk kjøpt soyamel der. Men de var tomme for glutenmel, men jeg kjøpte det på helsekosten. Noe soyaprotein hadde de ikke, men de hadde det på helsekosten, 219 for 500 gram, og det bare gadd jeg ikke, altså. Og bestiller jeg fra nett blir det jo ekstra kostnader av det :( Bakemixen hadde de ikke hverken på Ultra eller helsekosten, men de skulle få det inn snart (på helsekosten).

Nå blir det pizzabaking... noen som forresten har peil på karboinnhold i glutenmel, da? Typisk at det ikke står på..

Amagetha sa for siden:

Oi oi her kommer enda mer...

Jeg fant ut innholdet i glutenmel, samme som sojamel omtrent, ja.

Vel, det ble 25 fine pizzastykker av deigen, og uten noe på, så er det 1,63 karbohydrater i hvert stykke. Og med mitt fyll, pepperoni og masse ost, og krydder og tomatsaus... maks 2,5 gram per pizzastykke! Ikke dårlig! Jippiii!

De var forresten kjempenydelige..... Sukk :D

des65 sa for siden:

Bakemixen kjøpte jeg en gang på Meny på Oslo City.

luringen sa for siden:

bakemix hadde de på den stoooore bunnpris butikken her, samt på Smart club (nei, man trenger ikke medlemskort lenger!)

Mye lavkarbogreier på Smart forressten. Soyaprottis er dyrt, men veldig drøyt da! Og soyamel smaker....rart.

Amagetha sa for siden:

Da skal jeg jammen dra dit og sjekke... takk

elco sa for siden:

Jeg fikk kjøpt Atkins bakemix på Meny ved Colloseum igår. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.