< Tilbake til oversikten

Drikker du mye vann?

Albertine sa for siden:

Nå har jeg ikke lest linken, men jeg har absolutt ingen mulighet til å holde igjen... Jeg stormer på do hver halvtime i den verste vanndrikkeperioden.

Fjonken sa for siden:

Slappe blærer kommer av utrene buk og bekkenmuskler. Tro heller kvinnene er lite flinke til å trene opp disse etter svangerskap og fødsel. Tror neppe vanninntaket alene er årsaken.

Og det å holde seg over tid er med på å trene opp nettopp de aktuelle musklene. Så jeg finner ingen logikk i de påstandene som fremsettes.

jeef-micro sa for siden:

Skal man "treneopp" disse musklene er det ikke noe poeng i å holde seg når man må på do. Du vil ha større nytte av å trene på å "knipe av strålen" når du først sitter på do... tiss litt, stopp tissingen, tiss litt til og stopp igjen. Sånn standard som alle får høre.

Fjonken sa for siden:

Ja, men når avknipingen ikke funker er beste måten å trene seg opp faktisk å holde seg så lenge man kan. Det rådet fikk jeg som liten unge med nyreproblemer og slapp blære, og det rådet har faktisk holdt stikk.

Kristian sa for siden:

Er enig med fjonken. opptrening av blæren er viktig. Hvis en skal fly på do hver halvtime får en jo ikke tid til å sove. Men inkontinens er kanskje ett annet problem.

Albertine sa for siden:

Poenget er jo å fordele vanninntaket over hele dagen, og passe på å ikke drikke før en legger seg. Jeg passer på å ikke drikke så mye etter klokka ni, for da blir det pes på natta.

Nena sa for siden:

Sammer erfaring her i gården, vanndrikking om kvelden begrenser jeg sterkt for å unngå å ødelegge nattesøvnen :sove: .. den er jeg fullstendig avhengig av.....

Aadi sa for siden:

:o Huff... skulle ikke lest denne tråden her, jeg nå. Bare noen snakker om det begynner jeg med den der knipingen.
Går faktisk an å knipe for mye... tro det eller ei....
:) Har faktisk erfart det.
Har såkaldt "selskapsblære".Tisser ikke så ofte,men har aldri hatt lekkasjeproblemer. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.