Da er det viktig å gå mye på do, og ikke holde seg! En ny trend er at kvinner rammes av inkontinens på grunn av stor vanndrikking, se denne artikkelen fra SVT:
Slappe blærer kommer av utrene buk og bekkenmuskler. Tro heller kvinnene er lite flinke til å trene opp disse etter svangerskap og fødsel. Tror neppe vanninntaket alene er årsaken.
Og det å holde seg over tid er med på å trene opp nettopp de aktuelle musklene. Så jeg finner ingen logikk i de påstandene som fremsettes.
Skal man "treneopp" disse musklene er det ikke noe poeng i å holde seg når man må på do. Du vil ha større nytte av å trene på å "knipe av strålen" når du først sitter på do... tiss litt, stopp tissingen, tiss litt til og stopp igjen. Sånn standard som alle får høre.
Ja, men når avknipingen ikke funker er beste måten å trene seg opp faktisk å holde seg så lenge man kan. Det rådet fikk jeg som liten unge med nyreproblemer og slapp blære, og det rådet har faktisk holdt stikk.
Er enig med fjonken. opptrening av blæren er viktig. Hvis en skal fly på do hver halvtime får en jo ikke tid til å sove. Men inkontinens er kanskje ett annet problem.
Poenget er jo å fordele vanninntaket over hele dagen, og passe på å ikke drikke før en legger seg. Jeg passer på å ikke drikke så mye etter klokka ni, for da blir det pes på natta.
Sammer erfaring her i gården, vanndrikking om kvelden begrenser jeg sterkt for å unngå å ødelegge nattesøvnen :sove: .. den er jeg fullstendig avhengig av.....
:o Huff... skulle ikke lest denne tråden her, jeg nå. Bare noen snakker om det begynner jeg med den der knipingen.
Går faktisk an å knipe for mye... tro det eller ei....
:) Har faktisk erfart det.
Har såkaldt "selskapsblære".Tisser ikke så ofte,men har aldri hatt lekkasjeproblemer. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.