Aadi sa for siden:
Hei Torkil
Jeg forsøkte å stille deg et spørsmål under skaldemann-tråden...
Jeg poster det på nytt, og håper du ser det denne gangen...
Jeg lurer rett og slett på farene for kroppen med ketose ?
Aadi sa for siden:
Hei Torkil
Jeg forsøkte å stille deg et spørsmål under skaldemann-tråden...
Jeg poster det på nytt, og håper du ser det denne gangen...
Jeg lurer rett og slett på farene for kroppen med ketose ?
Eva sa for siden:
Hei Aadi.
Jeg vet, jeg heter ikke Torkil :o, men må bare vise deg denne tråd som på en fabelaktig måte forteller ALT om ketose.:)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&highlight=ketose+farlig
Nille sa for siden:
Kan også tilføye at infoen Eva postet også finnes på Torkils egen side.
Lignende info finnes også på de fleste lavkarbo/ketogene dietter sine sider over hele verden.
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Tror kanskje det Clark skriver blir misforstått/mistolket eller feiloversatt, - at han egentlig mener at det ikke er meningen du skal være i ketose på HANS diett, ikke at det er farlig å være i ketose, - for det er det garantert ikke. Om han er lege (det vet jeg jo ikke) så bør han jo vite forkskjellen på ketose og farlige tilstander som ketoacidose.
Torkil sa for siden:
Hei
Ketose som skyldes at man spiser en kost basert på lite karbohydrat, mye fett og en god del protein er ikke farlig. Eskimoer levde slik i størstedelen av året. De kjente ikke hjerte og karsykdommer før Danskene kom med et vestlig kosthold.
Nille kom meg i forkjøpet med svar.
Vennlig Hilsen
Torkil
Aadi sa for siden:
Dr Clark sier ikke om det er farlig eller ei... han sier at hvis du går i ketose har du redusert karbo-inntaket litt for mye. Hans diett er basert på at man skal leve lav-karbo som en livsstil resten av livet. Når vekten har stabilisert seg, sier han at du kan prøve deg frem med litt mer inntak av karbo. Han sier at de fleste tåler litt mer enn rundt 60 gram pr dag. Dersom vekten går opp er det en idikator på for mye karbo.
Det var igrunn jeg som kanskje trodde det kunne ha skadelig virkning pga det han sier som jeg har understreket.
Info om denne legen:
www.davidhigham.co.uk/html/Clients/Charles_Clark
Takker for svar til Torkil, Nille og Eva :)
Torkil sa for siden:
Hei
" Dr Clark sier ikke om det er farlig eller ei... han sier at hvis du går i ketose har du redusert karbo-inntaket litt for mye. Hans diett er basert på at man skal leve lav-karbo som en livsstil resten av livet"
Se det er jo en forskjell, et sunt kosthold versus en effektiv slankemetode for personer med betydelig overvekt og/eller insulinresistens.
Vennlig Hilsen
Torkil
Nille sa for siden:
Sorry, jeg mistolket hva du mente, siden du spurte:
Skjønner hva du mente nå da !!! :)
Det jeg burde ha svart er stort sett det samme, at det ikke er noen farer, men at det kun er i en vektnedgangsfase man skal være i ketose på Atkins og Ketolyse. PÅ vedlikeholdskost er man IKKE i ketose !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.