< Tilbake til oversikten

Bernaise estrakt eller essens

114-&gt;92-95 sa for siden:

Etter å ha prøvd Iset's hollandaise saus med stor suksess så er jeg litt keen på å teste ut den hjemmelage bernaise sausen også.

Har letet i krydderhyllene etter bernaise estrakt/essens, men finner det ikke. Hvordan ser glasset eller pakken ut, og er det noen som vet hvilke butikker som har det?

Nille sa for siden:

Det er en firkantet liten flaske ca 2 - 2.5 dl. Skal finnes i krydderhyllen (eller i nærheten av den) i butikken. Det står Bernaise Essens på flaska.
[color=purple][/color]

Iset sa for siden:

Jeg har funnet det på Helgø, men det er kanskje bare i Stavanger vi har Helgø-kjeden?

Ultra har det sikkert, de har jo alt. :D

Nille sa for siden:

I Stavanger har de det på Mega og på Meny iallefall.... :)

Fant den på Ultra ved sausene:)

Takk takk

Iset sa for siden:

Jeg bruker forresten både mer essens og mer krydder enn det som står i oppskriften, samt mindre sitronsaft. Smak deg til. :D

Det smakte litt for mye sitron og eddik... Skal justere litt til neste gang:)

leenam sa for siden:

Hva trenger man essens til? Kok inn 2 ss estragoneddik, litt hakket løk og et par persillestilker så har du essensen. Da vet du at dette blir ekte vare. Persillen har du jo kjøpt til å hakke inn i sausen. Enkelt som bare det - jeg laget bearnaisesaus for første gang i mitt liv for noen uker siden, den ble perfekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.