< Tilbake til oversikten

Noe godt på induksjon?

Fjonken sa for siden:

Jeg savner noe godt å kose meg med på induksjon. Finner ikke noe i kokebøkene som jeg synes ser godt ut. Tenker da på desserter og slikt. Hva kan jeg f.eks. kose meg med når de andre i familien setter tenna i fastelavensboller med vaniljekrem? Er ikke så snopesyk lenger, men blir jo litt lysten på noe småsøtt jeg og i sånne settinger.
Har fått forslag om fungele. Men jeg liker ikke gele. Noen andre som har noen tips?

Iset sa for siden:

Hva med å tråle oppskriftene her inne, i kake/dessert-seksjonen? Hvis du kan ha kunstig søtt da. Jeg hadde iallefall ikke orket å sitte i et selskap og spise pålegg eller baconkrisp. I slike tilfeller baker jeg en lavkarbokake eller en dessert. Ostekake uten bunn (nøtter skal du jo ikke ha på induksjon) eller ostekakefromasj er godt. Jeg laget ostekakefromasj med til et selskap forrige søndag. Nyydelig.

linselusa sa for siden:

Gammel tråd dette, men slenger inn et tips til de som bruker søkefunksjonen for å få råd!
Som nevnt er gele av funlight-saft + gelantin kjempegodt med fløte til, men jeg pleier også å lage saftis av funlight eller cola light. Søtt, ingen karber, og kjempegodt -spesielt i sommervarmen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.