< Tilbake til oversikten

Snopesyk på induksjon

Fjonken sa for siden:

Det er et aber med denne induksjonen, nemlig at jeg har blitt snopesjuk av den. Lenge siden jeg var det nemlig. Men altså.. Atkinsbarene er jo ikke anbefalt og induksjonsmaten bærer jo ikke akkurat preg av snop.. så hva kan jeg stappe i munnen med god samvittighet når snopesjuka regjerer? Har prøvd baconsvor.. Fyttikatta.. aldri mer! Det er søthunger jeg har.. En kopp te med to natreena funker liksom ikke.. er like snopesjuk etterpå. Krom har jeg forsøkt tidligere, men det funka ikke for meg. Så hva gjør jeg? Noen tips?

Iset sa for siden:

Snopesyken forsvinner gradvis, det er verst i begynnelsen. Jeg tror det beste er å bare holde ut. Selv om du er snopesyk så MÅÅ du ikke putte noe søtt i munnen, men prøve å overvinne det. Vet det er vanskelig, men det blir lettere. Jeg har mye mindre søtsug nå enn før, selv om det er enkelte dager jeg får det. Da prøver jeg enten å bare overvinne det, det går som regel bort etter enn time eller to, eller å iallefall sørge for at jeg er mett og har spist mye fett. :D

Fjonken sa for siden:

Hadde det bare vært så enkelt. Men nå snoker jeg i skaper og har vondt for å holde meg unna ting jeg ikke bør spise. Snopesjuka mi er så intens og konstant. Får den ikke ut av hodet. Må ha ett eller annet å putte i gapet. Hadde jeg bare funnet ut hva det kunne være så.. Ett eller annet som er lov på induksjon. Noe som kan holde meg unna alt annet. Og da er også lørdagene lettere å overleve. Jeg mener om jeg har mitt eget lovelige snacks...

Iset sa for siden:

Hvis du ikke får søtsug av kunstige søtningsmidler så kan du jo lage Fun light-gele eller -fromasj? Jeg bruker ikke ekstra søtstoff i den, kun saften. På induksjon skal du jo egentlig rense kroppen og ikke bruke slikt, men noen ganger må man nesten overveie om det er best å spise LITT slikt når du er søtsyk, eller å være flink i en uke for så å sprekke totalt siden du ikke orker mer.

Fjonken sa for siden:

Tenke, tenke, tenke..
Kunstig søtningsmiddel er jo heller ikke bra..men litt gjør vel ikke noe.
Lurer på hvorfor Atkinsbarene er så usunne jeg.. Er det pga søtningsmidlene. For de inneholder jo svært lite karbs..

Iset sa for siden:

Usunne og usunne. De kan jo ikke akkurat kalles SUNNE, så da blir de vel usunne... Hehe.
Problemet er ikke at noen spiser en Atkinsbar/Atkinssjokolade på lørdagskvelden eller i ny og ne, men at mange bruker dem som måltidserstattere, og DET er ikke bra. En Atkinsbar er selvsagt sunnere enn en Japp eller en Nutrilettbar, men bør brukes av og til, som snop, ikke som måltidserstatter. :)

Fjonken sa for siden:

Ok, jeg gikk i den fella i starten jeg og. Men har holdt meg unna disse barene siden jeg startet med Atkins. Men altså.. jeg kan ete en sånn dersom snopedilla blir for stor, så lenge jeg ikke gjør det til en vane. Ok.. Da veit jeg hva jeg skal kjøpe på lørdag..

Skal forsøke å holde meg unna dem i hverdagen. Snopesjuk eller ikke..

Fjonken får heller sutte på totten..Skjønt den smaker ikke no særlig godt..

nanban sa for siden:

Jeg blir også helt sinnsykt godtesjuk av og til. Dette funker for meg: Noen frosne bær i en skål,-de store mørke. Tar de rett fra frysa, putter i et par skjeer seter-rømme og litt flytende natreen (søtningsmiddel) Rør rundt, prøv å knus bæra litt med skjeen. SPIS. Smaker nesten is. -Jeg fortsatte å gå ned i vekt når jeg hadde sånn av og til.

Nille sa for siden:

:ja: dette er knallgodt, men dessverre ikke induksjonsmat da...
Bær kommer et stykke opp på vedvarende stigen :o

Hvitveis sa for siden:

Nå har jeg altså begynt på induksjon for å forhåpentligvis få litt sus i serken igjen.

Godtesuget mitt er heldigvis kun en brøkdel av det det var etter å ha spist lavglykemisk i to måneder, men det spøker jo i kulissene en gang i blant.

Jeg er veldig glad i kardemomme, så jeg har funnet ut at hvis jeg koker meg en kopp te med noen kardemomemkapsler i, eller pulver alt ettersom, så er det tilstrekkelig kos til at jeg klarer å holde meg.

Funker kanskje for de som liker det?

Jeg vet ihvertfall at opphavet til mye av mitt godtesug er at jeg vil ha noe å "kose" meg med, så hvis jeg kan finne en annen kos enn sjokolade og karameller, så går det bedre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.