Jeg har sett diverse nøtteoljer på bla. Ultra. Er valnøtt- eller hasselnøttolje godt i smoothies? De må jo selvsagt være sunne også da, og kaldpressede.
Nille skryter veldig av den der avokadooljen. :hmm:
Jeg liker godt Odelia rapsolje med sitronsmak - synes den gir en fin smak på smoothies. Har prøvd både valnøtt- og hasselnøttolje, det var OK men foretrekker rapsoljen!
Ja, jeg foretrekker avocado- eller macadamianøttolje i smoothies. Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !
[color=purple][/color]
Men om du vil ha en helt uten smak kan du bruke MCT olje som må bestilles/kjøpes på apotek. (De som handler hos Norsk Medisinaldepot kan bestille den og har en i løpet av et par dager).
Jeg synes ikke rapsolje er noe godt i det hele tatt jeg :(.
Jeg liker godt kokosojen fra Cocosa. Den gir imidlertid lett klumper. Jeg har løst det med å løse den opp i litt varmt vann, heller oppi til slutt og kjører igang så fort som mulig så oljen ikke rekker å stivne og lage klumper..!
Tar sitronen bort den typiske rapsoljesmaken? Jeg kjøpte en flaske rapsolje for første gang for litt siden, og vel... er enig med Chamomilla. Det er ikke godt... :nei:
Rapsolje med sitron smaker ikke sånn som vanlig rapsolje gjør. Jeg liker heller ikke vanlig uraffinert rapsolje, men denne smaker friskt sitron synes jeg. Bruker den i smoothies, frokostpannekake osv.
Hehe ja, så sant så sant. Men problemet er at jeg ikke visste hvilke oljer jeg skulle kjøpe sist jeg så etter det, turde ikke kjøpe noe som egentlig smakte vondt. Men jeg vil prøve avocadooljen, ser de har den på Ultra. :D
Er virkelig MCT-oljen billigere på de nettstedene når man regner med frakten, som jo er på nesten 100 kr?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.