< Tilbake til oversikten

Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

guro sa for siden:

Jeg håper dette gjelder alle!:D

Jeg ser så mange spennende 'selvutviklingsbøker' for barn, om afirmasjoner, pust, yoga, meditasjon etc. Jeg kunne godt tenkt meg noe slikt på norsk. Her er noen eksempler, jeg har ikke lest bøkene ...

store.chopra.com/showitems.asp?deptcode1=523

www.hayhouse.com/details.php?id=2614

www.childrensyoga.com/butterfly.htm

www.indigodreams.net/books.htm

Iset sa for siden:

Jeg vil mer enn gjerne ha norske oversettelser av Kwasniewski sine bøker! :D

HP sa for siden:

:ja:

jankph sa for siden:

Gjerne det, bare de gjør en bedre jobb med den norske oversettelsen, for den engelske oversettelsen er til tider helt borti natta...

themonk sa for siden:

Jeg setter fortsatt en knapp på NHE av Rob Faigin. De samme som har tilrettelagt for "Bedre uten brød" er sikkert med på denne også. :)

HP sa for siden:

Nå har jeg bestilt NHE :) Kanskje jeg blir en NHE Zealot også :p Men fy! for en nettbutikk... :rolleyes:

themonk sa for siden:

Tenker du på den bole-siden? :) Jaja, da har du noe å glede deg til da. Jeg likte at herr Faigin hadde fått dette i en mail:

"PS: I am happy to report that I have 'distributed' your books to professors/researchers here at the Faculty of Medicine, University of Bergen, Norway. The one feedback I got so far was very positive ("impressive")! I owe you thanks because NHE is the reason I am now enrolled in the new Nutrition Master's program. Bergen University is making great efforts towards better education/research in nutrition."

At et fagmiljø kan beskrive en low-carb bok som imponerende er jo et framskritt.

HP sa for siden:

Ernæring- / fysiologiavdelingen ved universitet i Bergen er veldig bra. Det er verre med det medisinsk fakultet, - de er anti-alt-som-ikke-er-konvensjonellt.

janmesi sa for siden:

Skal diskutere med DVP en mulig utgivelse av Kwasniewski på norsk. Går vi for den så blir det en utgivelse i 2007, og oversettelsen skal vi selvsagt jobbe skikkelig med!

(Jan er på vei til bokmessen i London ...)

Manina sa for siden:

Hva med oversettelse av "The Great Cholesterol Con" av Anthony Colpo?

Og "Know Your Fats" av Mary Enig?

Manina sa for siden:

...og "Homocysteine in Health and Disease" av Ralph Carmel, Donald W. Jacobsen et.al.

Photobscura sa for siden:

Hva med å faktisk oversette den SISTE utgivelsen av DANDR? (Dr Atkins New Diet Revolution).
Altså den fra 2002, ikke den fra 1992.

Nille sa for siden:

:ja: Goood ide ! Pantagruel er ikke interessert. Ikke Celina heller.... Ingen av dem har svart meg.

Photobscura sa for siden:

Du sendte meg jo epostadressen deres, det er en tanke å ta opp igjen!

Manina sa for siden:

For dem av oss her som har stoffskifteproblemer:

"Hypothyroidism Type 2" av Mark Starr.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.