< Tilbake til oversikten

Hvordan sette sammen måltider

Mokia sa for siden:

Nille sa for siden:

KJEMPEFLOTT !!! :_punk:

Helt perfekt dette !

Når jeg har fri lager jeg meg nesten alltid omelett til frokost. Kjempegodt. Kan og prøve med litt avokado i skiver og en osteskive i f.eks.

Når jeg jobber dag har jeg aldri tid til skikkelig frokost. Da blir det helst en skive fiberrrik med Time kremost !

Til jobblunch spiser jeg alltid medbragt salat. Stor bolle (se journalen min).Med kylling eller krepsehaler eller reker eller stekt bacon i biter, eller skinke...... alltid noe "kjøtt eller fisk" - Bruker blandet salat da issalat er nesten bare vann uten næring...... Finnes masse deilige salattyper i butikken. Og ruccola er jeg nesten avhengig av !!

Har jeg spist fiberrik til frokost er det salat eller omelett til lunch. har jeg spist omelett til frokost er jeg ikke sulten til lunchtid og tar gjerne en skive fiberrrik eller noen kyllingvinger. Bruker kyllingvinger (Black & White pose fra Prior) til snack om kvelden og, - for å få opp kalori innholdet - de har minimalt med karber !

Laks & eggerøre er finfin lunch ! Ikke gravlaks, den har for mye karber !!

Til middag spiser jeg kylling (har en del kylling oppskrifter etterhvert - mange er postet her i forumet) eller annet kjøtt, med blomkålstappe og eller brokkoli. Noen ganger stekt sopp (med eller uten fløte) og asparges. Noen ganger steker jeg opp ratatouille (eller hva det nå heter) med biter av squash, paprika, vårløk (mindre karber enn purre), fenikkel, med masse godt krydder og/eller friske krydderurter. Noen ganger tomatsalat av tomat i terninger, frisk koriander eller basilikum, - eller i tillegg oppkuttet agurk.

Hvis jeg har brukt krydder (annet enn salt & pepper) koker jeg ut pannen med litt fløte for å få deilig saus.

Fordelen med å telle slik jeg gjør, er at jeg kan se om jeg kan spise litt ekstra som kveldskos. F.eks, cherry tomater eller en vanlig tomat (karber), en halv avocado med en skje Skagensalat (fra Rimi) ...... (det er og greit som mellom måltid når som helst på dagen).

Hvis du vil kan du godt se på menyen i journalen min. Den er direkte kopiert fra mitt "canadiske forum hjem" - så den er på engelsk. Litt kjedelig i det siste dessverre, er litt matlei ! Oppskrifter har jeg lagt inn under oppskrifter her inne......

Finnes sikkert andre gode ideer fra andre her inne også !!!

Lykke til !!

MHM sa for siden:

Jeg henviser til svaret jeg skrev i journalen din i går, der jeg skriver nettopp om sammensetningen i ketose, og mengder av ulike matvarer.
Lykke til! :)

achi_bachi sa for siden:

hei jeg vil oxo begynne på atkins dett hva bør jeg spise da

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.