< Tilbake til oversikten

skisko

Helene sa for siden:

litt utenfor tema men like vel..

jeg har 2 par skisko stående, ene er ekte lær i str 38. andre er syntetisk skit i str 40. selv bruker jeg 39.

når jeg tar på meg en ullsokk (trysil, ligner på ulvang sine) passer de i 38 helt greit. men kjenner det strammer litt OPPÅ storetåen, tror det har litt med at de ikke er inngått.. helt nye sko.

når jeg tar på meg de i srt 40 strammer de og litt oppå fakrisk. men her er det VELDIG god plass fremover. det er bare litt plass fremfor i de andre.

Hvilken av skoene burde jeg velge når jeg skal på skitur i morgen??

vet at for små sko kan bli kaldt.. men jeg vet og at syntetiske kan bli kalt..

Kristian sa for siden:

Jeg syns du skal velge de i str38 fordi for store sko gir dårlig kontroll på skiene. Er temperaturen rundt null så trenger du ikke ullsokker. Selv foretrekker jeg en tynn ullstrømpe uten noe annet under. Strammer det på tåa så kan bør du sjekke om du kan klippe mer av neglene:)

Helene sa for siden:

tempraturen der oppe er rundt -1 ja.. og sol.. da tror jeg at jeg tar de.. klipper neglene mine og bruker tynne ulsokker.. vi skal jo være mye i aktivitet.. tar og med vanlige fjellsko som jeg reiser i.. for å få litt variasjon.

gleder meg.. lenge sidne jeg har stått på ski. selv om det er bortover ski :P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.