Hei! :D Jeg er i fase 1 og har lyst til å holde meg der en god stund, da jeg har en masse å gå ned.. er 1.73 høy og veier 134,8 og er godt igang med atkins! Har krasjet litt og gått ut av ketose og gått opp i vekt når jeg spiste atkins-barer, men har lært av det og forstått at jeg tåler det ikke (i alle fall ikke enda:) men det er greit!
Men i alle fall, jeg ønsker litt variasjon. Kunne tenkt meg å prøvd noen suppe-oppskrifter, men jeg har ikke funnet noen på nettet, og tenkte kanskje noen her har noen supper å anbefale? Helst helt karbofri, da :) Det er greit om det er løk i og andre ting (faste ting, hvis dere skjønner), for da kan de sette smak til suppen uten at jeg nødvendigvis spiser alt av det. Noen ideer? :) Kremfløte er greit, det tåler jeg! Hihi
Og er det noen som lager sin egen majones her? I så fall hvordan? Fant jo ut at det var en masse sukker i majonesen på rema :( Og jeg er også nysgjerrig på hva som er i en ekte atkins-bernaise. :D
1 ss løk, finhakket
5 hvite pepperkorn, grovknuste
1 persillestilk
2 ss eddik, 5 %
2 ss vann
150-200 gram smør
3 eggeplommer
Bland løk, pepper, persille, eddik og vann i en kjele. La laken koke uten lokk til den er redusert til det halve. Sil laken.
Smelt smør i en kjele.Avkjøl litt. Ha eggeplommene i en liten stålkjele og hell i den innkokte silte laken under kraftig visping.
Sett kjelen på varm plate og visp til det tykner.
Det smeltete smøret helles med en tynn stråle i eggeblandingen under konstant visping slik at sausen ikke skiller seg. Smak til med krydder.
Det ligger masse suppeoppskrifter på forumet, så det enkleste er å søke etter det. Gå på utvidet søk, velg forum oppskrifter, og skriv inn suppe. Masse treff! :)
Og velkommen til oss, forresten. Stygt å si det, men det er godt å se noen i min egen vektklasse! :D
Hehe... veit åssen det er, så det er i alle fall ingenting å beklage :P Men vi skal jo ut herifra snarest. Ja, fra vår vektklasse altså. Jeg skal på lang lang ferie halvveis ut i mai, og da skal det være andre tall på vekta mi.
Og takk for oppskriften forresten. Den må prøves. Alt må prøves :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.