< Tilbake til oversikten

Er søvn viktig?

Albertine sa for siden:

Neineinei!!! Ikke ta fra oss nattesøvnen! :eek:

Summer sa for siden:

Pøh, bare det at stoffet står oppført på dopinglisten sier jo at dette ikke kan være noe bra.

Søvnen går i ulike faser og sykluser, og kroppen vår trenger å bearbeide inntrykk gjennom disse fasene. Å tro at man kan skyndte på denne prosessen uten at det skal få konsekvenser synes jeg blir veldig naivt. Man skal ikke tukle for mye med naturen. Den er skapt som den er av en grunn.

guro sa for siden:

ENIG!

kjøttklumpen sa for siden:

Finnes jo de som sover 15 minutter hver fjerde time. Kroppen tilpasser seg vistnok. Da Vinchi(?) feks drev på med dette for å få tid til alle sine prosjekter. Leste litt om det for noen år siden.

Ikke noe jeg vil satse på uansett :)

Eva sa for siden:

Har dog aldri hørt noe så sinnsykt. Det er typisk forskere dette her. Skal hele tiden prøve å leke Gud og tro at de har kontroll over det største skaperverk som finnes - nemlig menneskekroppen.

Forskerne vet ikke hvorfor vi sover, så det er nærliggende å tro at søvnen for dem er noe overflødig tull. Sett med spituelle øyne er vi åndelige vesener med en fysisk kropp. Søvnen sies (innen for de spirituelle kretse) å være beregnet til å styrke ånden/sjelen, søvnen er den tid hvor ånden forlader kroppen og beveger seg til sitt hjem i de sfæriske hjemtrakter. Drømmer er det du opplever i dine himmelske boliger - de bearbeider dagens opplevelser og det er de som giver deg styrken til å leve livet her på jorden. Det er det jeg tror.:)

themonk sa for siden:

Jeg har to ord: BULL SHIT! :D

Sånn jeg forstår det har ikke forskerne ennå klart å finne ut helt hvorfor vi sover, og alle fysiologiske prosessene som skjer mens vi sover... da er det vel litt på jordet å gå hen å finne opp en pille som gjør at man ikke trenger å sove.

...det blir som å finne opp en pille som gjør at vi ikke trenger å spise. Nei takk. :rolleyes:

Aadi sa for siden:

Første skritt til psykose...slutt å sove...
Søvn er viktig , men det er individuelt hvor mye vi trenger hver natt. Det sies at søvn er viktig for vekten oxo... har man underskudd, dytter man visst lettere noe inn i munnen. Oftest sukker da man våkner litt av det.

[EMAIL="Ler@megselv"="Ler@megselv"]Ler@megselv[/EMAIL]... sitter her ti over fire på natta og skriver dette.. men det skyldes at jeg sov til 18.30 i kveld etter endt nattevaktsperiode.

Kristian sa for siden:

Hva gjør du for å snu tilbake døgnrytmen Aadi?

Aadi sa for siden:

Normalt prøver jeg å stå opp litt tidligere etter den siste nattevakten, men i dag nyttet det ikke.... I dag sov jeg lenger enn noen gang.
Noen ganger legger jeg meg ikke i det hele tatt etter nattevakt, men tar tidlig kvelden for å snu.

Så nå må jeg prøve å stå opp tidlig i morgen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.