Jeg har hørt så mange stygge rykter om Atkins bakemix. At de er vanskelige å få til og at smaken og resultatet ofte er dårlig. Stemmer det? Og er det bare Aktins som leverer lavkarbo bakeblandinger? Finnes det andre produsenter/ varer man kan bruke? Og ikke minst hvor i all verden får jeg tak i disse varene?
For meg stemmer det ikke. Jeg bruker mye heller bake mix enn soyaprotein, fordi smaken blir så mye bedre. Konsistensen blir også bedre. Aner ikke hva annet man kan bruke enn soyamel, som ikke er noen god erstatning.
Whey-, myseprotein f.eks. Det nøytrale har ikke bismak. Det finnes mange bakemixer som kan kjøpes både her og der, men de er dyre og ikke alle smaker like godt.
[color=purple][/color]
Nå er heldigvis smaken forskjellig. Prøv deg frem er mitt råd.
[color=purple][/color]
Om du må ha bakemiks og vil prøve fler kan du gjerne sjekke her:
Muffins lager du mange ganger bedre selv med opskriftene her inne. Jeg har prøvd loff mixen og magic shakene. Begge deler like ille.
[color=purple][/color]
Soyaproteinbrødet (selv med Atkins bakemiks) og nabobrødet her inne er MYE bedre enn noen mixer jeg har prøvd. Shakene var kjempesøte og kvalme. Har en ubrukt boks i skapet.
Noe av godteriet/dropsene får du i vanllig kolonial og på helsekost. Kakaopulveret fra Valrhona er det beste som fins, - anbefales. Nøtter og oljer er også bra.
Jeg savner skikkelig næringsinnhold på siden deres. Ellers er det OK varer om man ser bort fra mixer og shaker !
Åhh dere er så flinke til å svare. Er en fryd å stille spørsmål her..:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.